تعمیر یخچال

آموزش نحوه ریست یخچال کلور

احتمالا تاکنون، نام برند کلور به گوشتان رسیده است. برند کلور را میتوان در زمره برندهای معتبر و خوب در حوزه تولید یخچال فریزر به شمار آورد. در این مقاله قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم : “ریست یخچال کلور را چگونه باید انجام دهیم؟” . ریست کردن یخچال میتواند علل گوناگون و متععدی داشته باشد. ممکن است شما در صدد خرید یخچال کلور باشید و فروشنده درباره ریست یخچال کلور مطالبی را بیان کرده باشد. به طور کلی در بسیاری از موارد، به ریست کردن یخچال نیاز خواهید یافت. دلایلی را که یک یخچال به ریست کردن نیاز پیدا خواهد کرد را نیز در این مقاله شرح داده ایم.

برای تعمیر یخچال کلور در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

نحوه ریست یخچال کلور

اگر بخواهیم بطور خلاصه ، راه و روش ریست کردن یخچال کلور یا همان تنظیم مجدد آن را بیان کنیم، میتوانیم به خاموش کردن یخچال، یا جدا کردن اتصالات برقی یخچال، یا سپری شدن زمان کافی برای تنظیم مجدد سیستم درونی یخچال اشاره کنیم. ریست کردن یخچال کلور از آن جهت حائز اهمیت است که بعد از پایان ریست آن، یخچال به حالت طبیعی خود باز میگردد و همچنین عملکرد بهتری خواهد داشت.

گاهی اوقات مشکلات متعدد و در عین حال کوچکی در روند فعالیت یخچال به وجود می آید که نمیدانیم آنها را چگونه حل نماییم. به همین دلیل فکر ریست یخچال به ذهنمان خطور میکند. ریست یخچال کلور میتواند مشکلات کوچک و همچنین مشکل عملکرد نامناسب آن را تا حدودی حل کند. در برخی موارد نیز میتواند به طور کامل رفع کننده این مشکل باشد. با عمل ریست کردن یخچال، تنظیمات دستگاه بازنشانی میشود و در اصطلاح به تنظیمات کارخانه بازمیگردد. مشکلاتی از قبیل؛ ارورهای داخل نمایشگر یخچال فریزر، دمای بیش از حد پایین و یا بیش از حد بالای دستگاه و همچنین سایر ارورهای موجود در یخچال، ممکن است با ریست کردن یخچال برطرف شوند. روش های ریست کردن یخچال، متعدد هستند و شما از هرکدام که مایل باشید، میتوانید استفاده کنید.

روش های ریست یخچال کلور بطور کامل:

  • روش اول : بر روی یخچال کلور، دکمه ای تحت عنوان ریست، تعبیه شده که شما برای ریست کردن دستگاه باید این دکمه را برای مدت چند ثانیه نگه داشته تا عمل ریست انجام شود.
  • روش دوم: اگر دکمه های Super Freeze و Super Cool را بر روی یخچال کلور خود مشاهده میکنید، میتوانید برای ریست شدن دستگاه، هردوی آنها را به طور همزمان برای مدت 5 ثانیه فشار داده و نگهدارید.
  • روش سوم: همچنین میتوانید یخچال فریزر کلور خود را برای چند دقیقه از اتصال جریان برق خارج کنید و بعد از گذشت زمان، آن را دوباره به برق وصل نمایید. در این حالت نیز یخچال فریزر شما ریست خواهد شد.

به این نکته دقت کنید که ریست کردن احتمالا برای حل مشکلات جزئی و کوچک یخچال شما کارآمد است. بنابراین برای حل مشکلات اساسی نمیتوانید به روش ریست یخچال، اعتماد کنید. به همین منظور جهت تشخیص و رفع کامل مشکل، بهتر است با تکنسین های حرفه ای یخچال فریزر تماس گرفته و از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرید.

دلایل ریست یخچال کلور

دلایل متعدد و فراوانی میتواند موجب تصمیم شما درباره ریست کردن یخچال شود. از این دلایل میتوان به؛ نامرتب بودن اعداد نمایشگر دما، چشمک زن بودن نمایشگر دما، و یا قطع بودن آن اشاره کرد. این موارد در نتیجه باز ماندن بیش از اندازه درب یخچال و یا خراب بودن آن است. گاهی اوقات نیز بعلت قرار دادن غذای داغ داخل یخچال، دماب یخچال را بهم میریزد. به همین دلیل هم هست که همواره گوشزد میشود برای قرار دادن غذا در یخچال، مطمئن شوید که دمای آن سرد شده باشد.

یکی دیگر از مواردی که یخچال را به ریست کردن نیازمند میکند این است که یخچال در موقعیت فروشگاهی واقع شده و میبایست آن را ریست نمایید. اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، معمولا چراغ ها روشن میماند در حالی که کمپرسور کار نمیکند و در نتیجه عمل خنک کنندگی انجام نمیشود. این مشکل درباره آب و یخساز نیز وجود دارد. گاهی نیز امکان دارد دکمه ای بصورت تصادفی فشرده شود و دستگاه خود به خود به حالت اولیه برگردد. در صورت چنین مشکلاتی، میتوانید با روش هایی که گفته شد یخچال را ریست نمایید.

از دیگر دلایلی که یخچال کلور را ممکن است به ریست کردن وادار نماید، این است که تعدادی علائم ناشناخته و عجیب در واقع ارور، روی نمایشگر یخچال فریزر کلور مشاهده میشود. دلیل دیگر میتواند این باشد که میزان دمایی که تنظیم مینمایید با دمایی که داخل یخچال فریزر وجود دارد، تفاوت داشته باشد. نکته مهم و قابل توجه ای وجود دارد که لازم است حتما بدانید. اگر برق منزل شما قطع شد، حتما میبایست که یخچال فریزر خود را ریست کنید. همچنین اگر فن سرمایشی یا فن خود موتور یخچال به شکل صحیحی کار نکند، حسگرهای تعبیه شده در یخچال، این امر را یک مشکل شناسایی میکنند و بنابراین شما را وادار به ریست کردن یخچال و فریزرتان میکند.

به طور کلی در هر موقعیتی، اگر در استفاده از یخچال فریزر کلور، با ارورها و ایرادها و مشکلات عملکردی مواجه شدید، در اولین قدم باید یخچال را ریست نمایید تا مشکل حل شود. اگر با این کار هم حل نشد، میبایست با نمایندگی یخچال فریزر خود تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید.

اگر یخچال فریزر شما تنظیمات اشتباه و نادرستی نیز داشته باشد، احتمالا با ریست کردن یخچال فریزرتان بتوانید تنظیمات آن را درست کنید. مثلا تنظیماتی را انتخاب کرده اید که دمای بیش از حد پایینی به دستگاه میدهد و یا دمای بالایی را در پی خواهد داشت. این نوع از مشکلات فقط با ریست کردن یخچال فریزر برطرف خواهد شد.

برای تعمیر یخچال کلور در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

در تمامی دلایلی که برای ریست کردن یخچال وجود دارد، بهتر است قبل از انجام ریست، از خود مشکل مطمئن شوید که آیا با ریست کردن برطرف خواهد شد یا خیر. اگر حل میشود که حتما درنگ نکرده و ریست کنید. اما اگر میدانید ممکن است برطرف نشود، بهتر است قبل از هرکاری از تعمیرکار مجرب و حرفه ای کمک بگیرید. اگر چنین شخصی نظر شما را تایید کرد و با ریست موافق بود، با خیال راحت میتوانید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا