تعمیر یخچال

علت بوق زدن یخچال دوو + رفع آن

یخچال فریزر یکی از وسایل برقی پر کاربرد میباشد که دائما در حال کار است چون وظیفه دارد تا از مواد غذایی ما حفاظت کند. یکی از برندهای معتبر که امروزه جزو برترین های یخچال فریزر است، دوو میباشد. بوق زدن یخچال ها، یکی از مشکلات رایج آنها محسوب میشود. در این مقاله با علت بوق زدن یخچال دوو آشنا خواهید شد و روش رفع آن را خواهید آموخت. پس با ما همراه باشید.

کدهای F1، F2، R1،R2 جزء آن دسته از خطاهایی هستند که همراه با بوق زدن یخچال دوو نمایان میشوند. منشا بروز این ارورها، خراب بودن سنسورهای یخچال، باز بودن در یخچال ، در مدت زمان زیاد و همچنین وجود مشکلی در سیستم برفک زدایی و یا فعال بودن سیستم دیفراست است.

برای تعمیر یخچال دوو در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علل بوق زدن یخچال دوو

اگر یخچال دووی شما بوق میزند، در مرحله اول باز بودن درب یخچال خود را بررسی کنید. اگر درب آن باز نبود به سراغ عللی که در مطالب زیر گفته میشود بروید:

  • امکان دارد، دمای یخچالتان بالا رفته باشد و یخچال به همین دلیل بوق بزند که در اینصورت حتما خطایی را روی نمایشگر دستگاه خواهید دید.
  • ممکن است گاز یخچال شما کم شده باشد.
  • امکان دارد فشار کمپرسور کم شده باشد.

نحوه رفع بوق زدن یخچال دوو

در ادامه علل بوق زدن یخچال دوو را همراه با نحوه برطرف کردن مشکل آن، بیان خواهیم کرد.

  1. اگر علت بوق زدن یخچال دوو، وجود مشکلی در موتور یخچال باشد، میبایست کمپرسور و کندانسور حتما با کمک تکنسین بررسی گردد.
  2. اگر علت بوق زدن یخچال دوو، کاهش توان کمپرسور باشد، باید موتور یخچال را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که گاز یخچال به حد کافی باشد.
  3. اگر علت بوق زدن یخچال دوو، وجود نشت گاز در یخچال باشد، باید با کمک تکنسین جلوی این نشتی را بگیرید.
  4. اگر علت بوق زدن یخچال دوو، کثیف بودن کندانسور باشد، میبایست از تکنسین بخواهید که کویل ها و کندانسور را تمیز نماید.
  5. ممکن است علت بوق زدن یخچال دوو قطع بودن برق یخچال باشد، در اینصورت بهتر است که مطمئن شوید برق ساختمان یا منزل شما وصل است. اگر متوجه نوساناتی در جریان برق شدید بهتر است که از یک محافظ کمک بگیرید.
  6. اگر پایه های یخچال دوو شما تراز نباشند نیز یخچال دوو بوق خواهد زد. از تراز بودن پایه های یخچال خود مطمئن شوید.
  7. اگر عادت دارید میزان زیادی از مواد غذایی را درون یخچال قرار دهید، بهتر است علت بوق زدن یخچال دوو را در همین موضوع بدانید. اگر شما از یخچال خود برای حجم زیادی از مواد غذایی استفاده کنید، به مرور به کمپرسور فشار وارد می آید و در نتیجه یخچال بوق میزند.
  8. اگر لاستیک دور درب یخچال فرسوده و کهنه باشد، بهتر است آن را درآورده و تمیز کنید و اگر مشکل حل نشد حتما آن را تعویض نمایید.

آموزش رفع بوق

  • اگر در بخش کمپرسور و کندانسور موتور یخچال شما ایرادی وجود داشته باشد، احتمالا کدهای خطا همراه با بوق زدن یخچال نمایانگر میشوند. در چنین حالتی توجه کنید که نقص فنی در موتور یخچال وجود دارد و باید از یک متخصص برای رفع آن کمک بگیرید.
  • عمل خنک کردن و یا خنک نگهداشتن مواد خوراکی در یخچال و یا فریزر، با استفاده از یک گاز خنک کننده صورت میگیرد. این کار به وسیله کمپرسو و کندانسور صورت میپذیرد. اگر توان کمپرسور کاهش یابد، بوق یخچال به صدا در می آید.
  • اگر گاز یخچال خالی بشود، یخچال برای خنک نگهداشتن مواد غذایی درونش، مجبور است به طور دائم و یکسره کار کند. در این صورت به کمپرسور فشار وارد میشود و در نهایت موجب آسیب دیدن آن میشود.
  • لوله هایی که در قسمت بیرون و پشت یخچال قرار دارند، لوله های کندانسور نام دارند. این لوله ها وظیفه دارند تا گرمای داخل یخچال را به خود جذب کنند و آن را در نهایت به بیرون از دستگاه هدایت نمایند. این لوله ها چون در قسمت بیرونی قرار دارد در معرض کثیف شدن و آلودگی قرار دارند. ممکن است در صورت کثیف شدن آنها، یخچال بوق بزند و به شما بفهماند که وقت تمیز کردن آنهاست.
  • در صورتی که جریان برق قطع شود، یخچال دوو شروع به بوق زدن مینماید. با این کار میخواهد به شما اطلاع دهد که در صورت ادامه داشتن این وضعیت، مواد غذایی احتمالا خراب میشوند.
  • اگر یخچال فریزر شما تراز نباشد، عملکرد کمپرسور دارای مشکل شده و بوق یخچال به صدا در می آید. اگر یخچال فریزر شما روی سطح هموار و صافی قرار ندارد، حتما پایه های آن را با سطح یکسان کنید. با استفاده از یک تراز دستی میتوانید از تراز بودن دستگاه خود مطمئن شوید. تراز نبودن یخچال میتواند یک علت بوق زدن آن باشد.
  • میزان ظرفیت و گنجایش یخچال ها، از قبل تعریف شده و مشخص میباشند. هنگام استفاده از یخچال فریزر ، باید به ظرفیت تعیین شده آن توجه کنید و همان اندازه آن را پر نمایید. اگر به این نکته توجه نکنید و بیش از ظرفیت از یخچال استفاده کنید، منجر به وارد شدن فشار به کمپرسور شده و در نتیجه یخچال بوق میزند.
  • لاستیک دور درب یخچال فریزر، با توجه به جنس پلاستیکی خود میتواند فرسوده شود. بنابراین اگر این لاستیک ها فرسوده باشند و یا به هر دلیلی عملکرد درستی نداشته باشند، درب یخچال باز خواهد ماند و بوق یخچال نیز به صدا در خواهد آمد. این مسئله در مواقعی که لاستیک دور درب کثیف باشد نیز اتفاق میافتد. گاهی نیاز است این لاستیک را دور انداخته و با یک لاستیک نو، آن را تعویض کنید.
برای تعمیر یخچال دوو در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، دقت کنید که اگر تشخیص علت بوق زدن یخچال دوو، برایتان راحت نیست یا اطلاعات داده شده را به خوبی متوجه نمیشود، حتما باید از یک متخصص و تکنسین حرفه ای بخواهید تا مشکل یخچال شما را بررسی کند. گاهی یک اشتباه در دست زدن به تنظیمات یخچال فریزر و یا دست بردن به موتور آن، میتواند خسارات جبران ناپذیری را به آن وارد کند. بنابراین بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید و خود را درگیر مشکلات فنی یخچال نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا