تعمیر لباسشویی

علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی و روش تعویض

هر ماشین لباسشویی از چندین قطعه با عملکرد و وظایف مختلف تشکیل شده است. حضور این قطعات، برای عملکرد ماشین لباسشویی ضروری هستند. یکی از این قطعات، بلبرینگ است. بطور مختصر، وظیفه بلبرینگ کمک به چرخش صحیح دیگ ماشین لباسشویی است. نام دیگر بلبرینگ، یاتاقان است. خرابی بلبرینگ ها به دلایل مختلفی رخ میدهد. اگر نسبت به خرابی بلبرینگ ها بی اهمیت باشید، ممکن است آثار زیانباری متوجه ماشین لباسشویی شما بشود و حتی این امر میتواند منجر به تعویض کامل ماشین لباسشویی شود. در این مقاله قصد داریم تا دلایل خرابی بلبرینگ را بیان نموده و روش های تعویض آن را نیز آموزش دهیم.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

قطعاتی که در ساخت ماشین لباسشویی بکار میروند، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. چرا که بین کیفیت این قطعات و طول عمر ماشین لباسشویی و همچنین کیفیت کاربری آنها، رابطه ای مستقیم وجود دارد. اما حتی بهترین و معروف ترین برندها نیز میتوانند با استفاده غلط و غیر اصولی، دچار آسیب شوند. قبل از آنکه مبحث مورد نظر را آغاز کنیم، توجه کنید که برای تعمیر ماشین لباسشویی با هر برند و مدلی، باید از افراد متخصص و تکنسین های حرفه ای برای اینکار کمک بگیرید. چرا که اگر خودتان دست به کار شوید و یا اینکه فردی مبتدی را برای اینکار برگزینید، ممکن است به قطعات ماشین لباسشویی شما آسیب رسانده و مشکلات آن را تشدید کند. مهمترین دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی از قبیل زیر است:

  • اگر بیش از اندازه و بیش از گنجایش ماشین لباسشویی، آن را پر کنید: این کار، باعث اعمال فشار بیشتر به بلبرینگ ها میشود. در واقع در حالتی که ماشین لباسشویی بیش از حد پر است، بلبرینگ زور بیشتری را برای چرخش دیگ باید خرج کند و در نتیجه بلبرینگ آسیب خواهد دید.
  • استفاده مداوم و زیاد از ماشین لباسشویی: اگر عادت به استفاده هر روز از ماشین لباسشویی دارید و آن را بدین روش خسته میکنید، بهتر است بدانید همین کارتان میتواند به بلبرینگ ها آسیب بزند و آنها را مستهلک کند. به نحوی که نیاز به تعویض وجود داشته باشد.
  • ماشین لباسشویی به خوبی تراز نشود: اگر ماشین لباسشویی در جایگاه خوب به درستی تراز نشود، ماشین لباسشویی لرزش و یا تکان زیاد خواهد داشت. این لرزش ها و تکان ها قطعا به قطعات داخلی ماشین لباسشویی آسیب خواهد رساند. از جمله این قطعات میتوان به بلبرینگ ها اشاره نمود.
  • لباسهای سنگینی توسط ماشین لباسشویی شستشو کرده اید.
  • سرویس دهی سالیانه ماشین لباسشویی را بطور مرتب انجام نداده اید.

روش باز کردن بلبرینگ ماشین لباسشویی

برای باز کردن بلبرینگ های ماشین لباسشویی، مراحل زیر را به ترتیب در پیش بگیرید:

  1. اگر ماشین لباسشویی در حال شستشو است، اجازه بدهید فرآیند شستشو به اتمام برسد و یا آن را بطور دستی خاموش کنید. سپس دوشاخه ماشین لباسشویی را از اتصال به پریز خارج کنید.
  2. پیچ های پنل بالایی را با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، باز نمایید.
  3. پنل بالایی را از بدنه ماشین لباسشویی جدا کنید. سپس ضربه گیرهای این پنل را جدا نمایید و محفظه مربوط به مواد شوینده را دربیاورید.
  4. پنل جلویی را نیز با روش گفته شده از بدنه ماشین لباسشویی جدا کنید.
  5. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را که توسط تسمه و فنر به بدنه ماشین لباسشویی اتصال دارد را از آن جدا نمایید.
  6. از یک انبردست کمک گرفته تا سینی و لوله هدایت کننده شوینده را به سمت خودتان به بیرون بکشید.
  7. سپس تسمه و پنل پشتی و همچنین المنت ماشین لباسشویی را از جایگاهشان جدا کنید.
  8. حال، موتور ماشین لباسشویی را باز کنید.
  9. تمامی سیم ها و اتصالات دیگ ماشین لباسشویی را از آن رها کنید.
  • سپس خود دیگ را نیز از داخل بدنه ماشین لباسشویی جدا نمایید و آن را خارج کنید.

اگر در مراحل باز کردن پیچ های ماشین لباسشویی برای جدا کردن قطعات از آن، دقت لازم را داشته باشید و به خاطر بسپارید که هرکدام برای چه قسمتی هستند، به هنگام بستن آنها در جایشان به مشکلی برنخواهید خورد. اگر نمیتوانید دقت لازم را داشته باشید و یا نگران فراموش کردن جای این پیچ ها هستید، پیشنهاد میکنیم که قبل از باز کردنشان، از آنها عکس بگیرید.

روش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

  1. چرخک بلبرینگ توسط یک پیچ نگهداشته شده است. ابتدا میبایست پیج را باز نمایید. این پیچ ممکن است سفت و محکم باشد. اگر سخت باز میشود، آن را روغن کاری کنید.
  2. تمامی پیچ و مهره های متصل به دیگ ماشین لباسشویی را از آن جدا نمایید.
  3. بلبرینگ را از شفت رها سازید.
  4. بعد از آنکه بلبرینگ های آسیب دیده را جدا کردید، محل قرارگیری شان را خوب تمیز کنید. دقت کنید که کثیفی نباید باقی بماند.
  5. در این مرحله که بلبرینگ باز است، این امکان را دارید که اگر شفت ماشین لباسشویی نیز خراب است و به تعویض نیاز دارد، آن را نیز تعویض کنید.
  6. بلبرینگ های جدید را در جایگاهشان با استفاده از گریس قرار دهید.
  7. مطمئن شوید که بلبرینگ تراز شده است. برای تست این نکته میتوانید با بهره گیری از چکش پلاستیکی به انتهای دیگ ماشین لباسشویی ضربه بزنید.
  8. سپس دیگ ماشین لباسشویی را با تمامی اتصالات قبلی به محل قرارگیری اش بازگردانید.
  9. برای کسب اطمینان بیشتر از اتصال درست قطعات، دستگاه را راه اندازی کرده و آن را تست کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

با استفاده از مطالب گفته شده در این مقاله، ممکن است بتوانید بلبرینگ ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید، اما بهتر است برای این کار از یک سرویس کار معتبر استفاده کنید. چرا که اگر در باز کردن قطعات و یا وصل کردن آنها دچار اشتباه شوید، آسیبی جدی به بلبرینگ ها و یا سایر قطعات ماشین لباسشویی وارد خواهید کرد. به طور کلی برای اینکه هم ماشین لباسشویی بهتر و سالم تری داشته باشید و هم اینکه هزینه های خود را کاهش دهید، بهتر است به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی حواس خود را جمع کرده و به شکل کاملا صحیح از آن استفاده نمایید. استفاده درست و اصولی میتواند از خرابی بلبرینگ پیشگیری کند و در واقع عمر مفید آن را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا