تعمیر لباسشویی

کاسه نمد لباسشویی چیست و چگونه تعویض میشود؟

در ساختمان ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی استفاده شده است. یکی از قطعات مهم و اساسی در یک ماشین لباسشویی، کاسه نمد است که در دیگ ماشین لباسشویی قرار دارد. در واقع کاسه نمد لباسشویی، به آب بندی دیگ ماشین لباسشویی کمک کرده و از خراب شدن شفت ماشین لباسشویی پیشگیری مینماید. ما در این مقاله، قصد بیان توضیحاتی درباره خود کاسه نمد لباسشویی بعلاوه نحوه تعویض داریم. محل قرارگیری کاسه نمد در داخل و بخش عقبی دیگ ماشین لباسشویی بر روی شفت دستگاه است. کاسه نمد لباسشویی، از چندین لاستیک جهت آب بندی بهتر تشکیل شده است. این لاستیک ها شامل لاستیک سیلیکون، فلورو، نیترل، پلی اکلریک و تفلون هستند.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع کاسه نمد ماشین لباسشویی

بسته به مدل و برند هر ماشین لباسشویی، ممکن است از یک نوع کاسه نمد در ساخت آنها استفاده شده باشد. مانند شیاردار، مارپیچی و …

زمان تعویض کاسه نمد لباسشویی

یکی از نشانه های خراب بودن کاسه نمد ماشین لباسشویی این است که آب را از خود عبور میدهد. بدین طریق، کاسه نمدی که از خود آب را عبور میدهد میتواند موجب خرابی بلبرینگ و در نتیجه شفت شود. همین موضوع نیز میتواند منجر به ایجاد صدای زیاد در ماشین لباسشویی بشود. بنابراین اگر متوجه صدای زیاد دیگ ماشین لباسشویی در مرحله خشک کردن شدید، برای پیدا کردن مشکل به بررسی بلبرینگ و کاسه نمد بپردازید. اگر از محفظه دیگ آب خارج میشود و به اصطلاح نشتی دارد، ایراد از کاسه نمد ماشین لباسشویی است. برای تشخیص بهتر مشکل و رفع آن بهتر است از یک تکنسین و متخصص مشاوره بگیرید.

کاسه نمد ماشین لباسشویی چگونه تعویض میشود؟

همانطور که گفته شد نشتی آب یا آب ریزی از دیگ ماشین لباسشویی، و یا سر و صدای زیاد هنگام چرخش دیگ لباسشویی، نشان دهنده وجود مشکل در کاسه نمد است. کاسه نمد لباسشویی وظیفه دارد تا جلوی نفوذ آب به بلبرینگ ها را بگیرد. اگر به این مشکل، بی توجهی کنید، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تری در ماشین لباسشویی بشود. قابل ذکر است که در اکثر مواقع، آبریزی ای که در کاسه نمد رخ داده، قبل از خرابی خودش، منجر به خرابی بلبرینگ ها شده و به همین علت هنگام تعویض کاسه نمد لباسشویی، مطمئن شوید که این بلبرینگ ها سالم باشند. برای تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • در مرحله اول، با بهره گیری از یک پیچ گوشتی مناسب، میبایست پنل روی ماشین لباسشویی و همچنین پنل عقبی آن را باز نمایید.
  • پنل جلویی دستگاه را نیز جدا کرده و میکروسوئیچ را نیز رها سازید.
  • پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی را از دیگ جدا کنید.
  • محفظه شوینده و اتصالات آن را نیز از دیگ جدا نمایید.
  • کمک فنرهای ماشین لباسشویی را هم جدا کنید.
  • در این مرحله میتوانید دیگ ماشین لباسشویی را از درون بدنه دستگاه خارج نمایید.
  • بعد از انجام این مراحل، به بلبرینگ ها و کاسه نمد دسترسی خواهید داشت.

بهتر است قبل از هرکاری، از یک متخصص بخواهید که کمکتان کند. چراکه اشتباه در هر یک از این مراحل، میتواند خسارات زیادی را برایتان در پی داشته باشد.

اگر کاسه نمد ماشین لباسشویی خراب باشد، چه آسیبی به دستگاه میزند؟

همانطور که در قسمت های قبل نیز گفته شد، خراب بودن کاسه نمد ماشین لباسشویی، باعث به وجود آمدن سر و صدای زیاد هنگام شستشو میشود. همچنین خرابی کاسه نمد لباسشویی، میتواند منجر به نشت آب از پشت ماشین لباسشویی شود. خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی، نه تنها به خودی خود، مشکل بزرگی است بلکه این نشتی آب میتواند به مرور زمان بلبرینگ ها را نیز معیوب کند. این نشتی آب بر روی بلبرینگ ها، باعث ایجاد رسوب و جرم در آنها خواهد شد. در هنگام بروز چنین مشکلی، باید هرچه سریعتر آن را برطرف کنید.

آموزش تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی

دوشاخه ماشین لباسشویی را از برق کشیده و مطمئن شوید که جریان برق در ماشین لباسشویی وجود ندارد.

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، همه بخش های ماشین لباسشویی مثل پنل بالایی، محفظه شوینده و … را باید باز کنید و دیگ ماشین لباسشویی را از آن خارج نمایید.

  • با باز کردن دیگ، شما به کاسه نمد و بلبرینگ ها دسترسی یافته اید.
  • به هنگام باز کردن اتصالات، حواس خود را جمع کنید تا موقع بستن آنها در جای خودشان، دچار سردرگمی نشوید.
  • از یک ابزار مانند یک پیچ گوشتی کمک بگیرید و کاسه نمد را از بدنه جدا کنید.
  • جایگاه کاسه نمد روی دستگاه را به خوبی و به طور کامل تمیز کنید ، به نحوی که کثیفی از قبل بر روی آن باقی نماند.
  • کاسه نمد جدید را در جایگاهش داخل دستگاه قرار دهید و آن را فیکس کنید.

به طور کلی توجه داشته باشید که برای خرید بلبرینگ و یا کاسه نمد، باید مشخصات بلبرینگ و کاسه نمد قبلی ماشین لباسشویی را به طور کامل یادداشت کنید و یا خود بلبرینگ و کاسه نمد قبلی را همراهتان ببرید تا به هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید . همچنین مناسب ترین کاسه نمد و بلبرینگ را از جهت کیفیت خریداری کنید. اگر کیفیت این قطعات پایین باشد، میتواند آسیب جبران ناپذیری را به ماشین لباسشویی شما بزند. این قطعات را از فروشگاه های معتبر بخرید و از فروشنده تضمین کیفیت قطعه را نیز بخواهید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

همانطور که میدانید، تعمیر ماشین لباسشویی امری تخصصی و حرفه ایست. اگر به اندازه کافی در این زمینه تخصص ندارد و اطلاعاتتان کافی نیست، بهتر است خودتان هیچ اقدامی نکنید. این کار را به کاردان بسپارید. هزینه ای که برای تعمیر تخصصی دستگاهتان باید بکنید، در صورتیکه اشتباهی در تعویض یک قطعه رخ دهد و آسیبی به دستگاه وارد آید، چند برابر خواهد شد.

بنابراین توصیه اکید میشود که اصلا خودتان به ماشین لباسشویی دست نزنید. حتی اگر مشکل ماشین لباسشویی تان اساسی نیست باز هم از تکنسین بخواهید آن را بررسی کند. گاهی اوقات ممکن است مشکل ماشین لباسشویی، در ظاهر مهم و اساسی نباشد، اما در باطن از مشکلات جدی تری که از دید شما غایب است، نشات گرفته است. مثل نشتی آب که علت های گوناگونی دارد و شما نمیتوانید تشخیص دهید که به طور قطعی کدامیک دچار ایراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا