برند بوش (Bosch)لباسشویی

ارور F16 یا E16 ماشین لباسشویی بوش BOSCH + راه حل

ارور F16 یا E16 ماشین لباسشویی بوش BOSCH یکی از رایج ترین ارورهای این لباسشویی می باشد که مربوط به مکانیسم درب آن است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در نمایشگر لباسشویی خود ارور f16 را مشاهده کرده اید تا انتهای این نوشته با ما همراه باید تا علت های این ارور همراه با روش های رفع آن را مرور کنیم. در صورتی که با توجه به این نوشته نمی توانید مشکل را حل کنید بهتر است با تکنسین تعمیر لباسشویی بوش تماس بگیرید.

برای تعمیر لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علت خطا یا ارور F16 یا E16 در ماشین لباسشویی بوش

ارور f16 در لباسشویی بوش نشاندهنده خرابی در اجزای درب دستگاه می باشد. این رور را ممکن است در ابتدای شستشو هنگامی که درب بسته نمی شود مشاهده کنید. در مواردی نیز در اواسط شستشو در حالی که درب لباسشویی بسته می باشد این ارور مشاهده شده است. از مهمترین علت های نمایش این ارور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته نشدن درب لباسشویی

یکی از مهمترین علت های نمایش ارور f16 در لباسشویی بوش عدم بسته شدن درست درب آن می باشد. احتمال گیر کردن لباس و یا یک جسم خارجی در زبانه قفل وجود دارد بهتر است آن را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را رفع نمایید. در صورتی که درب لباسشویی بسته نشود لباسشویی شروع به چرخش نخواهد کرد.

مشکل در عملکرد میکروسوییچ

یکی از مهم ترین علت های نمایش ارور f16 وجود مشکل در میکروسوییچ دستگاه می باشد. میکروسوییچ وظیفه قفل کردن و همچنین باز کردن درب لباسشویی را بر عهده دارد در صورتی که درب قفل نشود لباسشویی شروع به حرکت نخواهد کرد. برای تشخیص خرابی این قطعه بهتر است با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید. تعمیرکار بنا به تشخیص خود اگر نیاز به تعویض این قطعه باشد به شما اعلام خواهد کرد.

خرابی دستگیره و زبانه قفل لباسشویی بوش

در برخی موارده مشاهده شده است که خرابی دستگیره و زبانه قفل لباسشویی دلیل وجود ارور f16 در لباسشویی بوش می باشد. لازم به ذکر است که این مورد در مقایسه با موارد دیگر کمتر پیش می آید.

برای تعمیر لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی لباسشویی نقش مغز متفکر دستگاه را دارد و در صورتی خرابی دستگاه شما با مشکل مواجه خواهد شد. در مواردی مشاهده شده است که وجود مشکل در برد دستگاه سبب بروز ارور f16 شده است. تشخیص خرابی برد نیاز به تخصص کافی دارد و بهتر است با تعمیر کار تماس بگیرید. برد الکترونیکی معمولا قابل تعمیر می باشد در با تعویض قطعه ای از آن به عملکرد عادی خود خواهد برگشت. در صورتی که برد قابل تعمیر نباشد باید کاملا تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا