لباسشویی

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ + راه حل

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که پس از انتخاب برنامه و یا زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی، دستگاه شما شروع به کار نکند و تایمر آن اصلا جلو نرود. یکی از مشکلاتی که ماشین لباسشویی ها با آن دست و پنجه نرم میکنند، جلو نرفتن تایمر آنهاست. هدف ما در این مقاله، دانستن علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی و روش برطرف کردن آن است. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

تایمر ماشین لباسشویی

یکی از قطعات اساسی و مهم در ماشین لباسشویی، تایمر است. تایمر ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا عمل قطعات ماشین لباسشویی را تنظیم کند و آنها را با یکدیگر هماهنگ سازد. هنگامی که ماشین لباسشویی را روشن میکنید و برنامه به آن میدهید، این تایمر است که برای مثال تعیین میکند لباسها با چه سرعتی بچرخند، چقدر زمان لازم است که عمل شستشو انجام شود و این چرخه به پایان برسد و غیره.

اگر ماشین لباسشویی شما چرخه شستشوی مناسب و صحیحی را طی نمیکند، شاید بهتر باشد برای رفع مشکل به سراغ تایمر بروید. زیرا خرابی تایمر، مشکلی مهم در ماشین لباسشویی می باشد که بی توجهی به آن عملکرد دستگاه را دچار اختلال میکند.

چند علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

در ادامه، چند دلیل اساسی که باعث میشود تایمر ماشین لباسشویی جلو نرود را ذکر نمودیه ایم.

  •  شیر ورودی آب ماشین لباسشویی، دچار خرابی شده است.
  • قطعه میکروسوئیچ و سوپاپ در ماشین لباسشویی، ایراد دارد.
  • موتور تایمر و دکمه تایمر ماشین لباسشویی، خراب شده است.
  • قطعه هیدروستات ماشین لباسشویی، معیوب شده است.
  • قطعه مربوط به برنامه دهی ماشین لباسشویی ایراد دارد.
  • پمپ تخلیه ماشین لباسشویی درست کار نمیکند.

هنگامی که شیر ورودی آب ماشین لباسشویی خراب است

در تکنولوژی ماشین لباسشویی های قدیمی، معمولا برای تامین آب سرد و گرم، از دو عدد شیر آب استفاده میشد. اگر ایرادی در این شیرها ایجاد شود و یا رسوب و کثیفی آنها را فراگیرد، آب به میزان لازم در مدت زمان تعریف شده در ماشین لباسشویی به آن وارد نمیشود و همین مورد میتواند علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی شود. هنگامی که متوجه جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی شدید، برای اطمینان از سالم بودن این شیرها، ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و آن را جابجا کنید تا بتوانید شیرهای آن را بررسی کنید.

همچنین برای اطمینان بیشتر، شیلنگ های آب را نیز بررسی کنید. شاید گرفتگی ای درون آنها ایجاد شده باشد که مسیر ورود آب به ماشین لباسشویی را دچار اختلال کرده است.

هنگامی که قطعه میکروسوئیچ و سوپاپ درب ماشین لباسشویی، خراب است

در اکثر ماشین لباسشویی ها، برای بررسی بسته بودن کامل درب آنها، از یک قطعه به نام سوپاپ استفاده شده است. این سوپاپ، به سوئیچ متصل است که تا هنگامی که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته نشده باشد، اجازه راه‌اندازی و شروع چرخه شستشو را نمیدهد. با توجه به این توضیحات، اگر این سوپاپ و یا سوئیچ خراب باشد، باعث جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی خواهد شد. برای بررسی این مشکل و اطمینان از وجود آن، باید از یک مولتی متر استفاده کنید و جریان برق را در این دو قطعه بررسی کنید. اگر متوجه مشکلی در آنها شدید، شاید لازم باشد که میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

هنگامی که موتور تایمر و دکمه تایمر ماشین لباسشویی خراب است

وظیفه موتور تایمر ماشین لباسشویی، کنترل کردن کل چرخه شستشو و جلو بردن تایمر ماشین لباسشویی میباشد. اگر شاهد جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی خود هستید، بهتر است که این قطعات را نیز چک کنید.

هنگامی که قطعه هیدروستات ماشین لباسشویی خراب است

وظیفه قطعه هیدروستات ماشین لباسشویی، کنترل سطح آب در دیگ ماشین لباسشویی است. عملکرد این قطعه به این صورت است که وقتی مقدار مناسب و لازمی آب در داخل دیگ ماشین لباسشویی وارد میشود، هیدروستات به تایمر ماشین لباسشویی گزارش میدهد که ظرفیت آب در دستگاه تکمیل است، چرخه شستشو را آغاز کن. بنابراین زمانی که سنسورهای هیدروستات دچار خرابی شوند ، عملیان آبگیری به صورت صحیح انجام نمیشود و در نتیجه باعث جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی میشود. اگر مطمئن شدید که هیدروستات دچار عیب و ایراد است، نگران نباشید. این قطعه قابل تعویض است.

هنگامی که ولوم انتخاب برنامه در ماشین لباسشویی خراب است

این قطعه به طور مستقیم به تایمر متصل است و نقش مهمی در جلو رفتن تایمر ایفا میکند. در حقیقت، شما با استفاده از این ولوم، برنامه شستشوی مورد نظرتان را در ماشین لباسشویی انتخاب میکنید و دکمه Start را میزنید و به این طریق تایمر ماشین لباسشویی شروع به جلو رفتن میکند. همانطورکه مشاهده کرده اید، این ولوم از جنس پلاستیک است که به وسیله یک شفت به تایمر متصل شده است. اگر ولوم دستگاه شما، دچار ساییدگی شده باشد ، میتواند باعث جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی شما شود. اگر متوجه خرابی و هرز بودن این ولوم شدید، با کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای ، این ولوم را تعویض کنید. چراکه این کار نیاز به دقت و تجربه دارد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

هنگامی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب است

هنگامی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب باشد، بعد از پایان یافتن یک مرحله از شستشو، مرحله بعدی آغاز نمیشود و به تبع نیز، خشک کن دستگاه روشن نخواهد شد و اینگونه اختلال در روند شستشو، موجب جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی میشود. اگر ماشین لباسشویی شما، نمایشگر داشته باشد، این مشکل را درون نمایشگر به وسیله کدهای خطا میبینید.

هرکدام از مشکلات ذکر شده در این مقاله، میتواند باعث جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی شود. بنابراین همه این علت ها را در در تعمیر ماشین لباسشویی خود در نظر داشته باشید. البته گاهی نیز خرابی در خود تایمر ماشین لباسشویی، به دلیل استفاده زیاد و بلند مدت نیز، ممکن است. به همین دلیل این مشکل را میتوانید با تعویض خود تایمر نیز برطرف کنید.

اگر صفحه نمایشگر شما ارور خاصی را نشان میدهد، بیتفاوت از کنار آنها رد نشوید. اینها اخطارهایی برای خرابی یک قطعه ماشین لباسشویی میباشند که شما باید اینها را شناسایی کرده و در صدد رفع کردنشان باشید. هر ارور شامل یک کد است و هر کد نشان دهنده وجود یک ایراد در ماشین لباسشویی. ایراد را شناسایی کرده و آن را رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا