لباسشویی

آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر قصد دارید که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی تان را تعویض کنید اما نمیدانید که این کار را چگونه انجام دهید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله میخواهیم نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بیان کنیم. وظیفه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی این است که آب را از داخل ماشین لباسشویی خارج کند. در صورتی که پمپ تخلیه آسیب دیده باشد و به اصطلاح خراب باشد، امکان دارد که آب در درون ماشین لباسشویی باقی بماند و خارج نشود و درنتیجه بوی بدی به وجود آورد و این بوی بد را به لباس های شما نیز منتقل کند. پس در نتیجه اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما خراب است، بهتر است آن را به موقع تعویض نمایید.

شاید شما فکر کنید که تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، کار راحتی است. اما باید در نظر داشته باشید که میبایست این کار را با دقت و مواظبت زیادی انجام داد. برای تعویض پمپ تخلیه باید قبل از هر کاری، بررسی کنید که پمپ تخلیه جدید برای ماشین لباسشویی شما مناسب است یا خیر. به اصطلاح، باید با ماشین لباسشویی شما سازگاری داشته باشد. همچنین، باید اطمینان کسب کنید که مشکل ماشین لباسشویی شما مربوط به پمپ تخلیه است و به دیگر قطعات مربوط نیست.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

مراحل  تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

فایده تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، در این است که بعد از تعویض، دستگاه شما عمر مفید بیشتر  و همچنین عملکرد بهتری خواهد داشت. برای این منظور یعنی روش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، با ما همراه باشید.

قدم اول: در ابتدا باید از خراب بودن پمپ تخلیه اطمینان کسب کنید. علائمی که نشان میدهند پمپ تخلیه شما خراب است و نیاز به تعویض دارد، شامل؛ وجود سر و صدای بیش از اندازه و یا صدای غیر نرمال، وجود نشتی آب در پمپ، عمل ضعیف پمپ، تخلیه نشدن کامل آب از داخل ماشین لباسشویی میباشد.

قدم دوم: بعد از اینکه مطمئن شدید پمپ تخلیه شما نیاز به تعویض دارد، میبایست مناسب ترین پمپ را که از لحاظ عملکرد و سازگاری با دستگاه شما، بهتر است را انتخاب نمایید. برای این کار، باید کیفیت پمپ ها را نیز در نظر بگیرید. پمپ تخلیه ای که انتخاب میکنید باید کیفیت بالا و قدرت خوبی داشته باشد. همچنین باید پمپ را از نظر مصرف انرژی بسنجید. بهتر است پمپ تخلیه ای را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتری دارد.

قدم سوم: جریان برق را قطع کنید. برای پیشگیری از بروز هر خطری، مطمئن شوید که درماشین لباسشویی، جریان برقی وجود ندارد.

قدم چهارم: پنل بالایی ماشین لباسشویی را با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، باز کرده و آن را به عقب بکشید تا از بدنه ماشین لباسشویی جدا شود.

قدم پنجم:  تمامی اتصالات پمپ تخلیه را از آن جدا کنید.

قدم ششم: پمپ قدیمی را بهره گیری از ابزار مناسب، از بدنه ماشین لباسشویی جدا کرده و آن را با پمپ تخلیه جدید جابجا کنید.

قدم هفتم: تمامی اتصالاتی را که از پمپ تخلیه قدیمی جدا کرده اید، به پمپ تخلیه جدید وصل کنید.

قدم هشتم: بعد از آنکه پمپ جدید را جایگزین کردید، ماشین لباسشویی را روشن کرده و از صحت عملکرد پمپ اطمینان کسب کنید.

علت های خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بعضی از عللی که میتواند منجر به خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شود، در این قسمت آورده شده اند:

  • تمام شدن عمر مفید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی: پمپ تخلیه هم همانند سایر قطعات، یک میزان عمری دارد. اگر مدت زمان زیادی از سن و سال پمپ تخلیه بگذرد، احتمالا دچار آسیب دیدگی میشود.
  • استفاده غلط از ماشین لباسشویی: اگر از ماشین لباسشویی خود برای شستشوی البسه بیش از ظرفیت مجاز ماشین و یا شستن چیزهایی مثل پتو، زیر انداز و غیره استفاده کنید، پمپ تخلیه آسیب میبیند.
  • وجود نشتی آب در ماشین لباسشویی: اگر نشتی آب به درون پمپ تخلیه ورود پیدا کند میتواند منجر به خرابی آن شود.
  • انداختن اشیای خارجی مثل دستمال کاغذی یا کلید و … داخل ماشین لباسشویی : بهتر است همیشه قبل از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی بررسی کنید که چیزی درون جیب آنها نباشد یا چیز جدا شدنی درون آنها نباشد. چراکه این اجسام میتوانند درون پمپ گیر کنند و آن را مسدود نمایند.
  • تمیز نکردن پمپ تخلیه: اگر به طور مرتب، پمپ تخلیه را از رسوبات، چربی و دیگر ناخالصی ها تمیز نکنید پمپ تخلیه خراب خواهد شد.
  • نصب اشتباه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی: در صورتی که پمپ تخلیه به اشتباه نصب شود، با لرزش تکان خوردن این پمپ از بدنه جدا شده و آسیب میبیند.
  • وجود قطعات فرسوده و خراب: اگر قطعات فرسوده درون ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، میتواند علت خرابی پمپ تخلیه باشد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

برای جلوگیری از خراب شدن پمپ تخلیه چکار میتوان کرد؟

  1. یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید که در دوره های منظم و مشخص، پمپ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لغزش و خوردگی و باقی مشکلات را نداشته باشد.
  2. راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی خود را که توسط تولید کننده در اختیارتان قرار گرفته است، مطالعه کنید و دقیقا طبق همان عمل کنید. به عنوان مثال، به اندازه ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی از آن استفاده نمایید.
  3. در دوره های منظم ، فیلترهای ماشین لباسشویی را پاکسازی نمایید.
  4. اشیای خارجی مثل سکه، دکمه و … را هرگز نگذارید وارد ماشین لباسشویی شوند.
  5. پمپ تخلیه جدید را با کمک گرفتن از یک تکنسین مجرب تعویض کنید تا مطمئن شوید به درستی نصب شده است. اینکار طول عمر مفید پمپ تخلیه را افزایش میدهد.
  6. آب مناسبی را برای شستشوی ماشین لباسشویی قرار دهید. آبی که دارای سختی و ناخالصی باشد به پمپ تخلیه آسیب میرساند.

اگر به نکات گفته شده در مطالب بالا توجه کنید، میتوانید عمر پمپ تخلیه خود را افزایش دهید و از این نظر نیز به عمر مفید ماشین لباسشویی خود کمک کنید. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در آن است که خراب بودنش میتواند اختلال بزرگی را در چرخه شستشو ایجاد کند. بنابراین در حفظ و نگهداری این قطعه تلاش کنید و در صورت خرابی آن از تعمیرکار متخصص این کار کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا