لباسشویی

آموزش تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی در ماشین لباسشویی، از آن دسته قطعات حیاتی و اصلی است که وظیفه کنترل ورود آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی را برعهده دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه در مورد خود شیر برقی اشاره کرده و سپس به طور مفصل به آموزش تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

چگونگی عملکرد شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی در ماشین لباسشویی به این نحو عمل میکند. یک ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس ها به آب احتیاج دارد. شیر آب برای وارد کردن آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی، در پشت دستگاه قرار گرفته است. این شیر آب به وسله یک سری شیلنگ و اتصالات به شیر برقی متصل شده است. بعد از روشن شدن ماشین لباسشویی، اولین کاری که دستگاه انجام میدهد فرآیند آبگیری میباشد. فرآیند آبگیری توسط شیر برقی انجام میشود و دستور این فرآیند را تایمر یا برد الکترونیکی میدهد.

بدین روش، عمل آبگیری انجام میشود. در این مرحله آب به داخل جاپودری ماشین لباسشویی وارد میشود و این آب کمک میکند تا مواد شوینده موجود در جاپودری، به همراه آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی راهی شوند. هیدروستات در ماشین لباسشویی وظیفه تشخیص میزان آب مورد نیاز در داخل دیگ را برعهده دارد. بنابراین هنگامی که آب به سطح مورد نیاز و کافی برای شستشو رسید، هیدروستات به تایمر یا برد الکترونیکی خبر خواهد داد و در نتیجه شیر برقی دیگر آبی به داخل دیگ دستگاه نمیفرستد.

انواع شیر برقی:

معمولا شیر برقی در 3 نوع به کار میرود: شیر برقی تک، شیر برقی دوقلو، شیر برقی سه قلو. از شیر های برقی تک، عموما در ماشین لباسشویی های قدیمی تر استفاده میشد. چرا که در ماشین لباسشویی های قدیمی، تایمر با استفاده از یک رابط، خودش وظیفه آبرسانی به داخل جاپودری را برعهده داشت و به همین دلیل نیز فقط یک شیر برقی کافی بود.

این در حالی است که در ماشین لباسشویی های جدیدتر، از شیر برقی تک جهت شیر ورودی آب گرم بهره میگیرند. به این دلیل که ماشین لباسشویی های جدید از بردهای الکترونیکی و پیشرفته ساخته شده اند و دیگر نیازی به تایمر مکانیکی و رابط ندارند. بنابراین شیرهای برقی دوقلو و سه قلو، برای فرآیند آبگیری استفاده شده اند که با فرمان برد الکترونیکی شروع به کار میکنند.

آموزش تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی نیز مانند سایر قطعات ماشین لباسشویی، در معرض خراب شدن قرار دارد. چرا که عمر مفیدی دارد و عوامل مختلفی نیز باعث نقص آن میشوند. جالب است بدانید که معمولا شیر برقی آب سرد دچار آسیب دیدگی میشود. اما شیر برقی آبگرم نیز خراب میشود چرا که آب بیش از اندازه داغ، رسوبات و غیره برای آن مضر هستند. به هنگام بررسی ماشین لباسشویی، اگر نشتی آب مشاهده کردید و این نشتی در قسمت پشت یا زیر ماشین لباسشویی قرار داشت و همچنین لاستیک دور درب نیز ایرادی نداشت و سالم بود، احتمالا ایراد در شیر برقی دستگاه شماست.

و یحتمل نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. در اینصورت بهتر است که از یک تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی کمک بگیرید. چون شیر برقی یک قطعه اصلی به شمار می آید و وظیفه مهم و سنگینی در ماشین لباسشویی شما بر عهده دارد. در این مقاله به طور کلی به مراحل تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی اشاره کرده ایم که اگر تمایل دارید خودتان این عمل را انجام دهید، برایتان مفید خواهد بود.

وسایلی که در تعویض و تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی لازم دارید از قبیل زیر است:

یک عدد پیچ گوشی مناسب، یک عدد انبردست ، شیر برقی جدید

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

مراحل تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی:

  • ایمنی را رعایت کنید. برای این کار، قبل از هر اقدام دیگری، دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز درآورید و مطمئن شوید که دیگر جریان برقی در دستگاه وجود ندارد.
  • در قدم بعدی باید شیلنگ های آب را باز نمایید. قبل از باز کردن شیلنگ ها میبایست شیر آب متصل به این شیلنگ ها را ببندید و سپس خیلی آهسته شیلنگ ها را از اتصال ماشین لباسشویی خارج کنید.
  • قدم بعدی این است که باید پنل بالایی ماشین لباسشویی را بردارید. همیشه برای تعمیر کردن هر عضو ماشین لباسشویی باید اینکار را انجام دهید. برای انجام اینکار با استفاده از پیچ گوشتی باید پیچ های پنل را که عموما واقع در پشت دستگاه هستند را باز نمایید. حالا پنل را به سمت عقب کشیده و آن را درآورید. بعد از برداشتن پنل میتوانید شیر برقی را ببینید. اگر ماشین لباسشویی شما جدید باشد دو شیر برقی را خواهید دید. یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم. یک راه تشخیص این دو از هم، این است که اکثرا فیلتر شیر برقی آب گرم قرمز رنگ میباشد. اگر بدنه شیر برقی را لمس کنید احتمالا میتوانید وجود یا عدم وجود نشتی در آن را حس کنید و تشخیص دهید. و همینطور میتوانید رسوب آن را ببینید.
  • در قدم بعدی باید شیر برقی قدیمی را خارج کنید. در این مرحله اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصالات برقی شیر را از آن جدا نمایید. همچنین شیلنگ های متصل به شیر برقی را نیز باید از آن جدا کنید. ممکن است که این شیلنگ ها با بست هایی محکم به آن متصل شده باشند. که در اینصورت با کمک یک انبردست باید این بست ها را باز کنید.
  • بعد از انجام این کارها، شیر برقی را از بدنه ماشین لباسشویی جدا نمایید. گاهی در بستن شیر برقی ها، تفاوت وجود دارد. برخی از آنها به وسیله بست به بدنه وصل شده اند. برخی از آنها به وسیله پیچ.
    در آخر، شیر برقی جدید را جایگزین کنید. شیر برقی جدید را درست در جایگاه شیر برقی قدیمی قرار دهید و همه آن شیلنگ ها و اتصالات برقی که جدا کرده اید را دوباره به شیر برقی جدید وصل کنید. اگر در انجام این کارها، نهایت دقت را داشته باشید، مشکلی نباید بر سر راهتان قرار داشته باشد.
  • در آخر نیز پنل بالایی ماشین لباسشویی را در جای خودش نصب کنید.

حال ماشین لباسشویی شما آماده به کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا