لباسشویی

صفر تا صد تراز کردن انواع ماشین لباسشویی

همه افراد، از سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی خود شاکی میشوند و این موضوع همه را آزار میدهد و گاهی نیز نگران میکند. یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی ایجاد سر و صدای زیاد میکند، تراز نبودن آن است. اگر ماشین لباسشویی شما به شکل درست روی زمین قرار نگرفته باشد و به اصطلاح تراز نباشد، علاوه بر اینکه سر و صدای مزاحم خواهد شد، ممکن است باعث آسیب رساندن به ماشین لباسشویی شود. ما در این مقاله قصد داریم تا صفر تا صد تراز کردن انواع ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم . پس به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

نکات صفر تا صد تراز کردن انواع ماشین لباسشویی

همانطور که گفته شد یکی از علل لرزش زیاد ماشین لباسشویی و یا سر و صدا کردن آن، تراز نبودن ماشین لباسشویی میباشد. برندهای مختلف ماشین لباسشویی مانند دوو، الجی، بوش، اسنوا، سامسونگ، پاکشوما و غیره، در تراز شدن، مشابه هستند اما با این حال به طور جداگانه به آنها خواهیم پرداخت.

تراز کردن ماشین لباسشویی با تنظیم پایه های جلوی آن

اگر دقت کرده باشید، هر ماشین لباسشویی دارای 4 پایه قابل تنظیم در زیرش است. 2 پایه در جلو و 2 پایه در عقب. پیشنهاد میشود برای تراز کردن انواع ماشین لباسشویی در ابتدا 2 پایه جلوی آن را تنظیم نمایید. به این صورت که اگر ماشین لباسشویی شما، دارای پاهای بلندتری میباشد، پیچ های این پایه ها را در جهت موافق عقربه های ساعت بپیچانید. در انتهای کار، مهره های قفلی زیر بدنه ماشین لباسشویی را ببندید تا پایه ها دیگر نچرخند.
ماشین لباسشویی ها نیاز همانند سایر لوازم خانگی نیاز به مواظبت دارند. پس پایه ها را با دقت بیشتری بپیچید.

تراز کردن ماشین لباسشویی با تنظیم پایه های عقب آن

همانگونه که گفته شد، اگر با تنظیم کردن پایه های جلوی ماشین لباسشویی، دستگاه تراز نشد، میبایست به سراغ پایه های عقبی آن بروید. جهت تنظیم پایه های عقب ماشین لباسشویی میبایست پایه های جلویی را کج کرده و سپس پیچ های پایه های عقبی را بپرخانید و به همین ترتیب آنها را تنظیم کنید. به طور کلی، پایه های عقب واشر را میبایست 4 اینچ از زمین فاصله دهید.
اگر هریک از پایه های جلو و یا عقب ماشین لباسشویی، پوسیده و یا شکسته شده باشد، حتما باید آنها را تعویض کنید. پیشنهاد میشود که به طور مداوم تراز پایه های ماشین لباسشویی خود را چک کنید. یک دستگاه تراز دستی خریداری کنید و هرچند وقت یکبار از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید. روش کار با دستگاه تراز حباب دار آسان است. آن را روی دستگاهی که میخواهید تراز کنید، درست در وسط آن قرار دهید. اگر حباب دستگاه تراز، روی مرکز آن قرار بگیرد، ماشین لباسشویی شما تراز است. به همین سادگی.
در همه این روش های تراز کردن، حتما مطمئن شوید که دستگاه تراز است. چراکه مسئله خیلی مهمی است. اگر در مدت طولانی ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، به مشکل برمیخورد و نیاز به تعمیر اساسی پیدا میکند.

صفر تا صد تراز کردن ماشین لباسشویی ال جی با بهره‌گیری از پدهای ضد لرزش

معمولا برند ماشین لباسشویی، تاثیری در روش تراز کردن آن ندارد و اصولا تمامی ماشین های لباسشویی با روش های یکسانی تراز میشوند. اما در برند ال جی، نکاتی را باید در نظر بگیرید. برخی از ماشین لباسشویی های قدیمی ال جی، پایه های قابل تنظیم ندارند. همچنین به دلیل قدیمی بودن آنها، امکان پوسیدگی در آنها وجود دارد. بنابراین به اجبار باید از وسایلی همچون چوب، مقوا، پدهای شوک و یا تکه هایی از سرامیک و سنگ استفاده کنید تا لرزش و سر و صدای ماشین لباسشویی را با این روش کاهش دهید.
حتما تجربه کرده اید که بعضی از ماشین لباسشویی های قدیمی، به هنگام خشک کردن لرزش و صدای زیادی تولید میکنند. به همین منظور، بهتر است پس از تنظیم کردن پایه ها و تراز کردن دستگاه، اگر مشکل لرزش و سر و صدا حل نشد، پد های ضد لرزش را از بازار خریداری کرده و اطراف دستگاه قرار دهید. این روش تا حدی، لرزش و صدای ماشین لباسشویی را کاهش میدهد اما کامل قطع نمیکند. به همین دلیل بهتر است که حتما از متخصص این حوزه کمک بگیرید و اگر مقدور است ماشین لباسشویی خود را تعویض کرده و مدل جدیدتر آن را بگیرید.

صفر تا صد تراز کردن ماشین لباسشویی بوش با باز کردن قفل گیره های بیرونی

همه ماشین لباسشویی ها با هر برندی، دو پایه در جلو و دو پایه در عقب دارند . ماشین لباسشویی بوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در اغلب ماشین لباسشویی های بوش، یک قفل جهت تغییر ارتفاع و پیچاندن پایه های آن، درست زیر لباسشویی وجود دارد. این قفل را باید باز کنید تا امکان پیچاندن پایه های ماشین لباسشویی فراهم شود. دقت کنید که بعد از آنکه پایه های لباسشویی را تنظیم کردید، حتما این قفل را ببندید.

صفر تا صد تراز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ به وسیله سفت کردن لگن آن

یک دلیل دیگر تراز نبودن ماشین لباسشویی، میتواند شل بودن لگن آن باشد. اگر بعد از تنظیم کردن پایه های جلو و عقب ماشین لباسشویی، باز هم دستگاه تراز نشد، حتما از شل نبودن لگن ماشین اطمینان کسب کنید. گاهی اوقات، بر اثر استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی، لگن آن شل میشود. در صورتی که لگن شل شده بود، آن را سفت کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی 

اگر همه روش های بالا را امتحان کردید و ماشین لباسشویی شما تراز نشد، از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا متوجه شوید مشکل دستگاه دقیقا کجاست. با این حال، اگر مشکل ماشین لباسشویی شما حل نشد و دستگاه به هیچ وجه تراز نشد، بهتر است با نمایندگی و خدمات پس از فروش برند ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید و مشکل را با آنها در میان بگذارید. گاهی اوقات مشکل اساسی تری برای وجود لرزش و صدای ماشین لباسشویی وجود دارد و میبایست این مشکل توسط شرکت سازنده آن بررسی شود. تراز نبودن دستگاه، رایج ترین علت برای وجود لرزش زیاد ماشین لباسشویی میباشد که در این مقاله آن را بررسی کردیم اما تنها علت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا