لباسشویی

تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی + روش خانگی

قطعا شما نیز بصورت هفتگی، برای شستشوی لباس ها، ملحفه ها و … از ماشین لباسشویی استفاده میکنید. در اینصورت ممکن است قسمت های مختلف ماشین لباسشویی تان کپک داشته باشد. وجود کپک در ماشین لباسشویی، بوی بدی ایجاد میکند و این امر، شستشوی لباسها را تا حدی بیهوده میکند. برای اینکه روش های تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی را بدانید، باید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم که این موضوع را بررسی کنیم.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

چه چیزی باعث میشود تا در ماشین لباسشویی کپک ایجاد شود؟

ماشین لباسشویی چون محیطی تاریک و مستعد است، آلودگی به راحتی میتواند در آن جمع شود. همچنین قارچ  و کپک نیز به آسانی در آن نمود خواهد کرد. برای پیشگیری از ایجاد این آلودگی ها و کثیفی ها، بهتر است محیط درونی ماشین لباسشویی خود را بعد از اتمام هر شستشو خشک نمایید. با این حال، بسیاری از قسمت های ماشین لباسشویی نیز هستند که امکان دسترسی به آنها سخت است و به همین دلیل نیز مربوط باقی مانند.

کپک و قارچ نیز در این قسمت ها به وجود می آید. از مضرات وجود قارچ و کپک نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که این آلودگی ها به لباسها میچسبند و میتوانند به ریه و … انسان آسیب برسانند. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که بعد از پوشیدن لباس تمیز احساس خارش در پوستتان بوجود آمده. ای موضوع میتواند نتیجه وجود کپک در لباس شما باشد. پس باید محیط ماشین لباسشویی تان را از هرگونه کپک و آلودگی پاکسازی کنید. برای جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین لباسشویی میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دیگ ماشین لباسشویی و همچنین لاستیک دور درب آن را بعد از هر شستشو تمیز نمایید.
  • دیگ و همچنین دیواره های ماشین لباسشویی را بعد از هر شستشو خشک نمایید.
  • لباس های خیس را بالافاصله بعد از اتمام فرآیند شستشو از دیگ خارج نمایید.
  • به اندازه مناسب از شوینده استفاده کنید.
  • درب ماشین لباسشویی را تا دو ساعت بعد از شستشو باز بگذارید تا درون دیگ هوا جریان پیدا کند.
  • شیلنگ های ماشین لباسشویی را در صورت پارگی و نشت دادن، تعویض کنید.
  • فیلتر های ماشین لباسشویی را طبق برنامه مرتب و منظم تمیز کنید.

نکات تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی

  • بعد از اتمام شستشو، درب ماشین لباسشویی را نبندید: تا زمانی که محیط داخلی ماشین لباسشویی شما مرطوب و یا خیس است، بهتر است که درب ماشین لباسشویی را نبندید. این کار باعث میشود تا به کپک ها فرصت به وجود آمدن، ندهید. مدت زمانی که لازم است تا این رطوبت خشک شود، اصولا 2 ساعت است. اینکار کمک میکند تا حدودی کپک ها از بین بروند.
  • لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را خشک نمایید: لاستیک دور درب ماشین لباسشویی عموما از لایه هایی ساخته شده است که برای جلوگیری از ایجاد کپک در این لایه ها، باید تا جایی که امکان دارد و دسترسی به آنها راحت است، آنها را خشک نمایید. مرطوب ماندن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، زمینه را برای ایجاد کپم هموارتر میکند. چرا که لایه های این لاستیک، مانع بیرون ریختن آب از دیگ ماشین لباسشویی میشوند و همواره مقداری آب درون آنها باقی میماند. بنابراین بعد از اتمام هر شستشو حتما آن را خشک کنید.
  • برای تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی، میتوانید از سفیدکننده ها استفاده کنید: ابتدا به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید. اگر دستگاه شما ظرفیت پایینی دارد یک فنجان و اگر ظرفیت بالایی دارد، دو فنجان مایع سفید کننده را داخل محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی بریزید. در مرحله بعدی باید ماشین لباسشویی را روشن کنید و یک برنامه شستشوی عادی را انتخاب کنید. اگر به هر دلیلی نمیخواهید از مایع سفید کننده برای انجام این کار استفاده کنید، میتوانید از هیدروژن پراکسید هم استفاده کنید. توجه کنید که هیچ موقع نباید این دو ماده را با هم ترکیب کنید. چون باعث ایجاد یک فرآیند شیمیایی خطرناک میشود و بخارهای سمی تولید میکند.
  • برای تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی، از دستمال مناسب استفاده کنید: توجه داشته باشید که نوع دستمالی که برای انجام این کار استفاده میکنید در نتیجه تاثیر میگذارد. اگر دستمال شما کاملا تمیز نباشد و خودش آلودگی داشته باشد، عمل تمیز کردن شما، بی فایده خواهد بود. همچنین این دستمال باید جنسی باشد که از خود پرز پس نمیدهد.
  • برای تمیز کردن اعماق لایه های لاستیک دور درب میتوانید از یک مسواک تمیز نیز استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی

  1. قدم اول برای تمیز کردن کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی، خارج کردن لاستیک از جای خود است.
  2. قدم دوم، شستشوی کامل و تمیز لاستیک دور درب ماشین لباسشویی با مواد شوینده مناسب است. بعد از اینکه شستشو را انجام دادید اجازه دهید که کاملا لاستیک خشک شود.
  3. قدم سوم این است که به سراغ ماشین لباسشویی بروید و بخش های زیرین لاستیک را با استفاده از محلولی متشکل از یک چهارم پیمانه مایع سفید کننده و مقدار کافی آب گرم، تمیز کنید. برای انجام این کار میتوانید از یک مسواک مناسب و همچنین دستمال نرم نخی استفاده کنید.
  4. بعد از انجام این اعمال، باید اجازه دهید تا بخش زیرین لاستیک و خود لاستیک دور درب بطور کامل خشک شوند.
  5. لاستیک دور درب را در جای خود قرار دهید. برای انجام این کار دقت کنید که لاستیک درست در جای خودش قرار بگیرد .چون اگر این کار را به درستی انجام ندهید شاهد نشتی آب از درب ماشین لباسشویی خواهید بود.
برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

روش از بین بردن بوی کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی

برای از بین بردن بوی بدی که وجود کپک در ماشین لباسشویی ایجاد میکند، باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید.

محلولی متشکل از یک چهارم فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان آب درست کنید. سپس این محلول را داخل محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی خود بریزید.

مقدار 2 فنجان از سرکه سفید صنعتی را درون محفظه شوینده ماشین لباسشویی بریزید و برنامه شستشویی را انتخاب کنید که از آب داغ برای شستشو استفاده میکند.

اگر هر یک از روش های بالا را انجام دادید، بعد از آنکه فرآیند شستشوی ماشین لباسشویی به آخر رسید، با بهره گیری از یک اسفنج ،  به اندازه یک فنجان از یکی از محلول های بالا بردارید و بخش های باقی مانده درون دیگ ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

بعد از اتمام این کار، درب ماشین لباسشویی را برای چند ساعت باز بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا