لباسشویی

ماشین لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی باهم دارند؟

یک کاربر ممکن است به هنگام خرید ماشین لباسشویی با سوالات متعددی برخورد کند که در زمان مقایسه ویژگی های بین دو یا چند ماشین لباسشویی به وجود آمده اند. یکی از آن سوال ها پاسخ به این پرسش است که ماشین لباسشویی تک شیر و دو شیر چه تفاوتی باهم دارند؟ ما در این مقاله قصد داریم که پاسخ این پرسش را مطرح کنیم و تفاوت بین ماشین لباسشویی تک شیر و دو شیر را بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

به طور کلی، ماشین لباسشویی ها در دو نوع تک شیر و دو شیر در بازار وجود دارند. منظور از تک شیر این است که ماشین لباسشویی دارای یک ورودی برای شیر آب میباشد و منظور از ماشین لباسشویی دو شیر این است که اینها از دو عدد شیر آب برای ورودی دستگاه ساخته شده اند. در ادامه تفاوت این دو را بیان خواهیم نمود.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

تفاوت بین ماشین لباسشویی تک شیر و دو شیر در چیست؟

همانگونه که در بالا گفته شد، دو نوع ماشین لباسشویی از لحاظ شیر آب ورودی وجود دارد:

  • ماشین لباسشویی تک شیر
  • ماشین لباسشویی دو شیر

ماشین لباسشویی تک شیر

در این نوع ماشین لباسشویی، فقط یک ورودی آب وجود دارد و طراحی آن این گونه است. در این نوع ماشین لباسشویی، ورودی آب دستگاه به شیر آب سرد وصل خواهد شد. اگر تصور کرده اید که این مدل ماشین لباسشویی ها شستشوی لباس را با آب سرد انجام میدهند، سخت در اشتباهید. چرا که در ماشین لباسشویی تک شیر، درون محفظه اصلی، یک المنت وجود دارد که با انجام دادن تنظیمات مورد نظرتان میتوانید آب داخل محفظه را به دمای دلخواهتان برسانید.

مزایای ماشین لباسشویی تک شیر چیست؟

ماشین لباسشویی تک شیر به لوله کشی آب گرم نیاز ندارد. گاهی اوقات پیش می آید که خانه ای را اجاره کرده اید و در ساختمان فرض بر این قرار داده شده که ماشین لباسشویی ساکنین مدل جدید بوده و تک شیر است. در اینصورت در بنای ساختمان و آشپزخانه برای اتصال ماشین لباسشویی فقط یک شیر آب وجود دارد. اگر شما ماشین لباسشویی تک شیر داشته باشید، دیگر نیازی به لوله کشی آب گرم نخواهید داشت و همان یک شیر برای دستگاه شما کافیست. پیشنهاد ما این است که اگر مستاجر هستید و یا به هر دلیلی منزل خود را زیاد تغییر میدهید، بهتر است ماشین لباسشویی تک شیر بگیرید تا در حین جابجایی و نقل مکان از این نوع دغدغه ها نداشته باشید.

معایب ماشین لباسشویی تک شیر چیست؟

ماشین لباسشویی تک شیر مصرف برق بالایی دارد. مهمترین و اصلی ترین عیبی که ماشین لباسشویی تک شیر دارد این است که مصرف برق بالایی دارد. مصرف برق به این دلیل بالاست که تنها ورودی این ماشین لباسشویی ها آب سرد است . ماشین لباسشویی با استفاده از المنت این آب سرد را گرم میکند و به دمای مورد نیاز شستشو میرساند. این المنت مصرف برق زیادی دارد. در نتیجه اگر میزان برق مصرفی حین خرید ماشین لباسشویی برای شما مهم است، پیشنهاد ما این است که ماشین لباسشویی تک شیر را انتخاب نکنید.

ماشین لباسشویی دو شیر

همانگونه که در مقدمه اشاره کردیم، ماشین لباسشویی دو شیر از دو عدد ورودی آب به طور مجزا ساخته شده است. یکی از این شیرها به آب سرد متصل میشود و یکی دیگر از این شیرها به آب گرم متصل میشود. مهمترین دلیل تفاوت ماشین لباسشویی تک شیر و دو شیر در همین نکته است.

مزایای ماشین لباسشویی دو شیر چیست؟

ماشین لباسشویی دو شیر میزان برق کمتری مصرف میکند و همچنین برنامه شستشوی آن، زمان کمتری نیاز دارد. عموما از این مدل ماشین لباسشویی ها یعنی ماشین لباسشویی دو شیر برای کمک به برنامه های شستشویی که دمای بالا نیاز دارند، استفاده میشود.

معایب ماشین لباسشویی دو شیر چیست؟

ماشین لباسشویی های دو شیر اغلب دارای قیمت بالایی هستند و به همین دلیل نیز به صرفه نیستند. همچنین نیاز به لوله کشی آب گرم دارند. یعنی اگر منزلی که به آن نقل مکان کرده اید، یک شیر ورودی آب برای ماشین لباسشویی دارد، میبایست لوله کشی آب گرم کنید تا بتوانید ماشین لباسشویی دو شیر را نصب نمایید.

آیا ماشین لباسشویی دو شیر را حتما باید به آب گرم و سرد متصل نماییم؟

جواب این سوال مثبت است چرا که در طراحی این نوع ماشین لباسشویی، دو عدد شیر برای اتصال به آب گرم و آب سرد تعبیه شده است. بنابراین قطعا ضرورتی وجود دارد و باید هر دو شیر را وصل کنید. یکی را به آب سرد و دیگری را به آب گرم. این کار باعث میشود که ماشین لباسشویی مصرف برق کمتری داشته باشد و همچنین تایم کمتری برای شستشو نیاز داشته باشد و در نهایت عملکرد ماشین لباسشویی بهتر شود و بازدهی بالاتری داشته باشد. طبیعی است که این امر منجر به شستشوی بهتر لباس ها نیز میشود. یکی از دلایلی که شما را به سمت خرید ماشین لباسشویی دو شیر سوق میدهد این است که این ماشین لباسشویی ها مزایای زیادی دارند.

همانگونه که قبل تر نیز گفته شد، ماشین لباسشویی های جدید تر، تک شیر هستند  و آب گرمی که برای شستشو نیاز است را به وسیله فعالیت المنت تامین میکنند. اگر ماشین لباسشویی شما از نوع دو شیر است و منزلتان تنها یک شیر آب برای اتصال به ماشین لباسشویی دارد و همچنین امکان لوله کشی آب گرم را ندارید، میتوانید از یک رابط یک به دو، جهت اتصال ماشین لباسشویی استفاده کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی :

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه هریک از ماشین لباسشویی های تک شیر و دو شیر دارای مزایا و معایبی هستند، به شرایط شخصی خودتان فکر کنید. ببینید که کدام یک از پارامترهای گفته شده در نظرتان اهمیت دارد و کدامیک بی اهمیت است. به طور کلی قبل از خرید هر وسیله برقی خصوصا ماشین لباسشویی، بهتر است تحقیقاتی انجام دهید که درست و مفید باشد و با توجه به نیاز و معیارهای خودتان درست ترین انتخاب را انجام دهید. این انتخاب شما میتواند در زندگی روزمره تان تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا