لباسشویی

علت لرزش زیاد ماشین لباسشویی + راه حل

لرزش ماشین لباسشویی از آن دسته مشکلاتی ست که هرکس حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم کرده و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن لرزش ماشین لباسشویی خود، گشته است. این لرزش ها گاهی در حد همان لرزش و لغزش میماند و گاهی نیز منجر به تکان خوردن ماشین لباسشویی و حتی حرکت کردن آن میشود. ممکن است لرزش زیاد ماشین لباسشویی باعث نگرانی شما شود. اگر لرزش ماشین لباسشویی شما زیاد است، شاید بهتر باشد که از تعمیرکار لوازم خانگی و متخصص این حوزه مشاوره بگیرید و لرزش ماشین لباسشویی خود را به طور کامل برطرف کنید. این لرزش ها علل گوناگونی دارند که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

بررسی علت های لرزش زیاد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی است، لرزش زیاد ماشین لباسشویی را بیشتر تجربه خواهید کرد. اما با این حال، در مدل های جدیدتر نیز ممکن است لرزش ماشین لباسشویی خود را ببینید که علل گوناگونی دارد از قبیل نقص و مشکلات فنی و یا غیرفنی دستگاه ماشین لباسشویی. به طور خلاصه، نقص و ایرادات فنی ماشین لباسشویی احتمالا از ناقص و یا خراب بودن قطعات ماشین لباسشویی، حاصل میشود و علل غیر فنی آن نیز احتمالا به دلیل آن است که شما به روش های نادرست از ماشین لباسشویی خود استفاده میکنید.

لرزش زیاد ماشین لباسشویی در مدل های جدید

  • اگر شما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود توجه کنید و آن را به دقت بخوانید، متوجه میشوید که چه مقدار لباس را میتوانید در ماشین لباسشویی شستشو کنید. اگر به این میزان ظرفیت توجه کنید و بیش از اندازه لباس در ماشین لباسشویی خود بریزید، باعث لرزش زیاد ماشین لباسشویی شما میشود.
  • اگر تخلیه آب ماشین لباسشویی به طور صحیح و کامل انجام نشود نیز باعث لرزش زیاد ماشین لباسشویی شما میشود.
  • اگر لباس های خود را به صورت مچاله شده و گلوله ای، درون ماشین لباسشویی بریزید، موقع حرکت دیگ ممکن است لرزش زیاد ایجاد شود.

علت های لرزش زیاد ماشین لباسشویی در مدل های قدیمی

  • این امکان وجود دارد که بر اثر استفاده بیش از اندازه و طولانی مدت از ماشین لباسشویی، کمک های آن دچار نقص و عیب شده باشند.
  • حتما چک کنید که ماشین لباسشوییتان درست تراز شده باشد، چون اگر تراز نباشد، لرزش های شدیدی ایجاد میکند.

همانطور که گفته شد، لرزش زیاد ماشین لباسشویی ممکن است حاصل وجود یک عیب یا مشکل در یکی از قطعات ماشین لباسشویی باشد. بنابراین شناخت قطعات یک ماشین لباسشویی که اگر دچار عیب شوند، ماشین لباسشویی دچار لرزش زیاد میشود و دانستن وظیفه هریک از آنها به شما و یا تعمیرکار این امکان را میدهد که درد ماشین لباسشویی خود را بهتر تشخیص دهید و عیب فنی آن را بهتر برطرف کنید و در نتیجه لرزش ماشین لباسشویی خود را کاهش دهید و یا بطور کلی آن را برطرف نمایید. در زیر به صورت خلاصه به معرفی آنها میپردازیم.

قطعاتی که در صورت داشتن ایراد، موجل لرزش زیاد ماشین لباسشویی می شوند

کمک فنر

کمک فنر یکی از قطعاتی است که بر روی میزان لرزش ماشین لباسشویی تاثیر گذار است . کمک فنرها بر اثر استفاده زیاد ممکن است معیوب شوند و یا بر اثر استفاده بیش از گنجایش ماشین لباسشویی دچار مشکل می شوند.
فنرهایی که دیگ را نگه میدارند: در یک ماشین لباسشویی، این فنر ها دو وظیفه برعهده دارند، یک وظیفه اینکه دیگ لباسشویی را درون اتاقک ماشین لباسشویی در جایگاه درست خود نگهدارند و یک وظیفه دیگر نیز کنترل میزان لرزش ماشین لباسشویی است. اگر این قطعه معیوب شود، موجب ایجاد لرزش زیاد ماشین لباسشویی و همچنین ایجاد سر و صدای زیاد میشود.

تسمه

تعداد چهار تسمه در ماشین لباسشویی وجود دارد که وظیفه کنترل حرکات دیگ در هنگام چرخش آن را برعهده دارند. اگر این چهار تسمه دچار آسیب شوند، باعث ایجاد لرزش زیاد ماشین لباسشویی میشود و تکان های شدیدی میخورد. در این مورد بهترین راه حل این است که تسمه معیوب را تعویض کنید.

بلبرینگ ها

این قطعه وظیفه کمک به چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را برعهده دارد. بلبرینگ ها به صورت ساچمه ای هستند و درون دیگ هستند. در واقع بلبرینگ ها موجب میشوند تا دیگ راحت تر بچرخد. اگر بلبرینگ ها دچار ساییدگی و یا زنگ زدگی شوند، چرخش دیگ دچار اختلال شده و در نتیجه باعث لرزش شدید ماشین لباسشویی میشود. در اینصورت نیز بهتر است بلبرینگ ها را تعویض کنید تا لرزش ماشین لباسشویی بیفتد.

تایمر و یا بردهای الکترونیکی

این قطعه نیز در صورتیکه معیوب شود در ایجاد لرزش زیاد ماشین لباسشویی موثر است.

پیچ های حمل و نقل

همانطور که از اسم این پیچ ها مشخص است، آنها برای حملو نقل صحیح و بهتر ماشین لباسشویی در پشت آن تعبیه شده اند، چراکه حمل و نقل ایمن ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این پاچ ها فقط برای حمل و نقل هستند و در زمانیکه میخواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید باید این پیچ ها را باز کرده و درپوشی را در جای آنها قرار دهید. اگر این کار را نکنید باعث ایجاد لرزش زیاد ماشین لباسشویی خواهد شد.

وزنه هایی که ماشین لباسشویی را بالانس می کنند

این وزنه ها در قسمت بیرونی دیگ لباسشویی قرار داده اند که در ماشین لباسشویی تعادل برقرار کرده و از تکان آن جلوگیری کنند. اگر این وزنه ها از جایگاه درست خود خارج شده باشند، موجب ایجاد لرزش و تکان در ماشین لباسشویی میشوند.

فلکه فولی و یا آبکش

در ماشین لباسشویی قسمتی به شکل استوانه های وجود دارد بنام آبکش که برای پیشگیری از لغزش لباس ها درون آبکش، برآمدگی هایی روی آن وجود دارد. آبکش بصورت دورانی حرکت میکند که کنترل این حرکت توسط قطعه ای بنام فلکه فولی انجام میشود. در صورتیکه به این قطعه نیز آسیب برسد، لرزش زیاد ماشین لباسشویی را شاهد خواهیم بود.

سنسور هال

هنگامیکه ماشین لباسشویی روشن است، سنسور هال که در پشت موتور ماشین لباسشویی قرار دارد، وظیفه کنترل عملکرد صحیح ماشین لباسشویی را برعهده دارد و همچنین سنسور هال وظیفه انجام برنامه های شستشو را نیز برعهده دارد. اگر به این سنسور نیز آسیب رسیده باشد، ماشین لباسشویی لرزش زیادی خواهد داشت.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

راه حل های آسان برطرف کردن لرزش زیاد ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی: با استفاده از تراز حباب دستی، از تراز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه تراز نبود، پایه های جلو و عقب ماشین لباسشویی را آنقدر بچرخانید تا تراز حباب دستی، تراز بودن ماشین لباسشویی را تایید کند.

توجه به ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی: هرگز لباس کمتر از ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی و یا بیشتر از ظرفیت آن را درون دیگ نریزید. چرا که تعادل آن به هم خورده و موجب ایجاد لرزش زیاد ماشین لباسشویی میشود.

استفاده از پدهای ضد لرزش: این پدها برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا و حرکت ماشین لباسشویی استفاده میشوند و از این امر جلوگیری میکنند. این پد ها را در اطراف و زیر ماشین لباسشویی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا