لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست؟

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که ببینید با اینکه ماشین لباسشوییتان خاموش است، مقداری آب درون آن جمع شده است. این اتفاق دلایل مختلفی دارد. اما به هر حال مشکلی اساسی است و باید سریعا درصدد حل آن باشید. ابتدا میبایست آبی که درون دیگ ماشین لباسشویی جمع شده است را بررسی کنید که کثیف است یا تمیز. چون تمیز یا کثیف بودن این آب، در دانستن علت، تاثیر گذار است. در این مقاله قصد داریم علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را در انواع برندها بررسی کنیم و همچنین راهکاری متناسب با آن پیشنهاد دهیم.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

چرا در ماشین لباسشویی خاموش، آب جمع میشود؟

بعد از آنکه شستشوی ماشین لباسشویی تمام شد، ممکن است مقداری آب در دیگ ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید، مطمئن باشید که یکی از قطعات ماشین لباسشویی شما به مشکل خورده است و نیاز است که با نمایندگی دستگاه تماس گرفته و یا اینکه از تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید. 2 حالت مختلف جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش در ادامه بررسی شده است.

جمع شدن آب تمیز در ماشین لباسشویی خاموش

اگر شستشوی ماشین لباسشویی تمام شد و آبی که درون دیگ جمع شده کاملا تمیز بود، مشکل به یکی از موارد زیر مربوط است:

شیر برقی ماشین لباسشویی خراب شده است

یکی از قطعاتی که وظیفه آبگیری ماشین لباسشویی را برعهده دارد، شیر برقی است. اگر شیر برقی دستگاه خراب باشد، بعد از خاموش شدن ماشین لباسشویی نیز همچنان ممکن است آبگیری انجام شود. در این صورت نیاز است که شیر برقی را بررسی کنید. شیر برقی در صورت خرابی میتواند تعمیر و یا تعویض شود.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار خرابی شده است

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی نیز یه قطعه مهم است که وظیفه ارسال دستور و فرمان برای سایر بخش های دستگاه را برعهده دارد. در صورتی که این برد الکترونیکی دچار مشکل و خرابی شود، ممکن است بعد از خاموش شدن دستگاه، برد الکترونیکی همچنان دستور آبکشی ارسال کند و همین موضوع باعث شود که آب تمیز درون دیگ ماشین لباسشویی جمع شود. برای حل این مشکل، شما حتما نیاز به یک متخصص و فردی حرفه ای دارید.

اگر آب جمع شده در ماشین لباسشویی خاموش، کثیف است

اگر آب جمع شده درون دستگاه کثیف است، شما باید به سیستم تخلیه دستگاه سر بزنید و ببینید در فرآیند عمل تخلیه آب دستگاه، مشکلی وجود دارد یا خیر. در ادامه به چند علت اشاره خواهیم نمود.

مسدود بودن فیلتر تخلیه

یکی دیگر از قطعات مهم در ماشین لباسشویی فیلتر تخلیه است. فیلتر تخلیه به مرور زمان، مقدار زیادی پرز لباس و مو و نخ و غیره درون خود جمع میکند که باعث مسدود شدن این قطعه میشوند. این انسداد نیز سبب میشود که عمل تخلیه به طور صحیح انجام نشود و آب حاصل از شستشوی لباسها درون دیگ ماشین لباسشویی حبس شود. اگر فیلتر تخلیه را باز کردید و متوجه شدید که مسدود شده است، میتوانید خودتان و بدون نیاز به تعمیرکار، آن را تمیز کرده و در جای خود قرار دهید. به طور کلی بهتر است همیشه همین کار را انجام دهید تا ماشین لباسشویی شما سالم بماند.

پمپ تخلیه خراب شده است

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش میتواند خرابی پمپ تخلیه باشد. پمپ تخلیه نیز قطعه ای مهم در ماشین لباسشویی است. بنابراین در صورتی که دارای ایراد باشد، عمل تخلیه کامل نمیشود. نگران نباشید. اگر مشکل از پمپ تخلیه باشد، تعمیر و یا تعویض میشود.

در پروانه پمپ تخلیه، شی خارجی گیر کرده است

بسیار طبیعی است که گاهی مواقع، هنگام شستشوی لباس، یک دکمه یا سکه یا هر شیء دیگری به داخل پمپ تخلیه راه یابد و درون آن گیر کند. این موضوع، در عملکرد پمپ تخلیه تاثیر میگذارد و به همین ترتیب، آب درون دستگاه به درستی تخلیه نمیشود. یک نشانه برای فهمیدن اینکه آیا چیزی درون پروانه پمپ تخلیه گیر کرده یا نه، این است که وقتی ماشین لباسشویی روشن است، صدای عجیب و نامتعارفی میدهد. این قطعه نیز در صورت خرابی، توسط تعمیرکار قابل تعمیر و یا تعویض است.

هیدروستات ماشین لباسشویی خراب است

در همه ماشین لباسشویی ها، هیدروستات سطح آب درون دستگاه را میسنجد و بر همین اساس نیز، برد الکترونیکی دستور ورود و خروج آب را صادر میکند. بنابراین اگر هیدروستات دچار عیب شود، عمل تخلیه در زمان مناسبی انجام نمیشود و همین موضوع باعث جمع شدن آب درون دیگ ماشین لباسشویی میشود.

شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده است

زیر دیگ ماشین لباسشویی یک خرطومی وجود دارد که وظیفه هدایت آب کثیف درون دیگ را به بیرون از دستگاه برعهده دارد. برای اینکه به چنین مشکلاتی برنخورید، به صورت دائم میبایست این خرطومی را بررسی کنید و اگر دچار گرفتگی شده است، آن را شستشو دهید. همچنین اگر این خرطومی شکسته باشد نیز، همین مشکل به وجود خواهد آمد.

چاه فاضلاب دچار گرفتگی شده است

اگر چاه فاضلاب مورد استفاده ماشین لباسشویی، دچار گرفتگی شده باشد و یا به اصطلاح پر شده باشد و همچنین شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی به درستی درون آن قرار نگرفته باشد، عمل تخلیه ناقص مانده و باعث جمع شدن آب کثیف درون دیگ ماشین لباسشویی میشود. برای اینکه این مشکل را رفع کنید میبایست چاه فاضلاب را تخلیه کرده و سپس دوباره شلنگ تخلیه را درون آن قرار دهید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، شما میتوانید علت های احتمالی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را متوجه شوید. اما برای اطمینان کسب کردن و حل اساسی مشکل بهتر است با متخصصین این حوزه مشاوره کرده و از آنها کمک بگیرید. هریک از برندهای ماشین لباسشویی، ممکن است یک یا چند قطعه آسیب پذیر داشته باشند به بیانی دیگر از کیفیت های مختلفی برخوردار هستند. بنابراین به هنگام مشاهده این مشکل و یا مشکلات دیگر، بهتر است در مورد همان برند ماشین لباسشویی خودتان تحقیق کنید و در قطعه آسیب پذیرتر آن به دنبال مشکل و ایراد بگردید. به هرحال خیلی نگران نباشید. چون امروزه همه قطعات در بازار یافت میشوند و تعمیرکار حرفه ای فراوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا