برند بوش (Bosch)لباسشویی

علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع

علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش چیست؟ شاید شما هم علامت شیر آب در لباسشویی بوش خود را تجربه کرده باشید. در بسیاری از موارد رفع آن ساده می باشد و نیازی به تعمیرات اساسی نیست. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت و تولید لوازم برقی بسیاری از مشکلات توسط صفحه نمایشگر به ما اعلام می شود که ما آن ها را به نام ارور می شناسیم. ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش دلایل مختلفی از جمله بسته بودن شیر آب، خمیدگی شلنگ، انسداد فیلتر آب، گرفتگی شلنگ تخلیه، کثیفی فیلتر پمپ تخلیه، خرابی شیر برقی و … می تواند باشد. با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

برای تعمیر لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش

علت نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد در این نوشته سعی کرده ایم مهم ترین آن ها را به همراه روش رفع آن بیان کنیم. اگر با بررسی هر یک از موارد نتوانستید مشکل را حل کنید بهتر است با تکنسین تعمیرات لباسشویی بوش تماس بگیرید.

شیر ورودی آب ممکن است بسته باشد

در بسیاری از موارد به هر دلیلی آب ورودی دستگاه متصل نیست و احتمال قطع بودن آب و یا اینکه بستن شیر آب وجود دارد این ساده‌ترین علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش است. بهتر است قبل از روشن کردن لباسشویی مطمئن شوید که شیر آب باز است.

انسداد و خمیدگی شلنگ لباسشویی بوش

شلنگ ورودی آب ممکن است مسدود شده باشد یا بر اثر جابه جایی لباسشویی دچار خمیدگی شود. در این صورت آب به درستی وارد دستگاه نخواهد شد و ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش شما ظاهر می شود. شلنگ های آب را بررسی کنید و در صورت آسیب و یا مسدود شدن می توانید آن را رفع و یا تعویض کنید.

انسداد فیلتر آب ورودی

اگر فیلتر آب ورودی شما دچار گرفتگی شود آب به لباسشویی نمی رسد و علامت شیر آب روی صفحه نمایشگر ظاهر خواهد شد. عوامل مختلفی در گرفتگی فیلتر آب می تواند نقش داشته باشد که مهم ترین آن سخت بود ن آب مصرفی شما می باشد که املاح به صورت رسوب در فیلتر تجمع کرده و مانع از فعالیت درست آن می شوند. راه حل رفع این مشکل تمیز کردن فیلتر آب می باشد و در صورتی که مشکل جدیدتر باشد می توانید آن را تعویض کنید.

گرفتگی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه لباسشویی اگر دچار گرفتگی یا خمیدگی شود فاضلاب و آب خروجی به درستی تخلیه نمی شود و باعت نشان دادن علامت شیر آب در لباسشویی می شود. اگر شلنگ تخلیه دجار خمیدگی شده است آن را رفع کنید. گرفتگی شلنگ به عواملی مانند تجمع پرز لباس، چربی، رسوب، مواد شوینده، مو ، اجسام و … می تواند مربوط باشد. شما می توانید شلنگ تخلیه را باز کنید و هر گونه انسداد در آن را رفع کنید.

جرم گرفتن فیلتر پمپ تخلیه

در صورتی که فیلتر پمپ تخلیه مسدود شود آب به درستی وارد لباسشویی نمی شود و طبیعتا خروجی نیز دچار مشکل می شود. لازم به ذکر است که تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه باید به صورت منظم انجام شود و در صورتی که اجسام فیزیکی و رسوب در آن تجمع کرده باشند آن ها را خارج کنید.

معیوب بودن شیر برقی لباسشویی

شیر برقی لباسشویی وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب را بر عهده دارد در صورتی که خراب شود ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش شما ظاهر خواهد شد. تشخیص خرابی شیر برقی باید به کمک تعمیرکار لباسشویی انجام شود در صورتی که تجربه کافی ندارید حتما با تکنسین تماس یگیرید.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی بوش

برد لباسشویی نقش مغز متفکر دستگاه را بازی می کند در صورتی که دچار خرابی شود احتمال دیدن علامت شیر آب در لباسشویی شما وجود خواهد داشت. تشخیص خرابی برد نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد اگر مواردی که در بالا ذکر شد نتوانست مشکل شما را رفع کند احتمالا به یک تعمیرکار نیاز خواهید داشت.

ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش

ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش به عوامل مختلفی ممکن است بستگی داشته باشد در این بخش ما عوامل را به سه بخش کلی تقسیم بندی می کنیم.

  1. مشکل در تجهیزات ورودی آب ( بسته بودن آب، شلنگ ورودی، فیلتر ورودی)
  2. مشکل در تجهیزات خروجی آب ( شلنگ تخلیه، فیلتر پمپ تخلیه)
  3. خرابی در قطعات برقی ( مانند شیر برقی، برد الکترونیکی و …)

برای جلوگیری از خسارت بیشتر اگر مشکل مربوط به خرابی قطعات برقی باشد حتما با تعمیرکار تماس بگیرید.

برای تعمیر لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

راه های پیشگیری از نمایش دادن علامت شیر آب در لباسشویی بوش

برای اینکه علامت شیر آب در لباسشویی شما ظاهر نشود رعایت موارد زیر ضروری می باشد در غیر این صورت احتمال اینکه با این ارور برخورد کنید وجود دارد.

در این بخش به صورت خلاصه مواردی را عنوان می کنیم:

  1. فیلتر آب لباسشویی را هرچند وقت یکبار تمیز کنید.
  2. پمپ تخلیه نیاز به تمیز کردن منظم دارد.
  3. از شلنگ های آب سالم و نو استفاده کنید.
  4. از آسیب دیدن شلنگ ها جلوگیری کنید.
  5. از شلنگ، فیلتر آب و واسیل مصرفی مربوط به آب استاندارد استفاده کنید.
  6. لباسشویی نیاز به سرویس منظم دارد برای این کار حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.

جمع‌بندی

در این نوشته علت های ارور علامت شیر آب در لباسشویی بوش را توضیح دادیم و راهکارهایی برای رفع آن را بیان کرده ایم همچنین راه هایی برای پیشگیری از آن را توضیح داده ایم. پیشنهاد می شود به صورت منظم لباسشویی خود را سرویس کنید برای این کار می توانید روی کمک یک تکنسین ماهر حساب کنید. کارا امداد با سالها تجربه در تعمیر ماشین لباسشویی افتخار این را دارد تا در خدمت شما باشد با ما تماس بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن مشکل لباسشویی خود را رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا