برند بوش (Bosch)ماشین لباسشویی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بوش + روشن نشدن دستگاه

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بوش چیست؟ چرا لباسشویی من روشن نمی شود؟ اگر این دو سوال برای شما نیز پیش آمده است مخاطب این نوشته شما هستید. دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش می تواند در دستگاه های مختلف متفاوت باشد. از بسته بودن شیر ورودی آب یا باز بودن درب آن تا خرابی برد کنترل این دستگاه می تواند علت آن باشد. تا انتهای این نوشته با سایت کارا امداد همراه باشید شاید مشکل لباسشویی شما را بتوانیم حل کنیم.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

در این بخش دلایلی که ممکن است باعث کار نکردن لباسشویی شما شده باشد را برشمرده ایم.

1. شیرهای تامین آب بسته هستند

اطمینان حاصل کنید که هر دو شیر تامین آب سرد و گرم باز هستند. اگر شیرها بسته باشند، لباسشویی برای شروع چرخه شستشو پر نمی شود.

2.  برد کنترل و نمایش کاربر ماشین لباسشویی بوش

برای تشخیص معیوب بودن برد کنترل و نمایشگر کاربر، دکمه های روی صفحه کنترل را فشار دهید. اگر برخی از دکمه ها کار می کنند، اما برخی دیگر کار نمی کنند، ممکن است نیاز به تعویض برد کنترل و نمایشگر باشد. علاوه بر این، اگر نمایشگر کار نمی کند، برق کنترل کاربر و برد نمایشگر را بررسی کنید. اگر برد کنترل و نمایشگر کاربر برق دارد، اما کار نمی کند، آن را تعویض کنید.

3. تایمر ماشین لباسشویی بوش

تایمر اغلب اشتباه تشخیص داده می شود ، قبل از تعویض تایمر، ابتدا تمام قطعات معیوب تر را بررسی کنید. برای تعیین اینکه آیا تایمر معیوب است، به نمودار سیم کشی ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید و از یک مولتی متر برای تست تداوم تایمر استفاده کنید.

4. در یا درب باز است

مطمئن شوید که درب بسته است. بیشتر ماشین ها با درب باز کار نمی کنند.

5. فیوز خط ماشین لباسشویی بوش

اگر مدارهای لباسشویی بیش از حد بارگذاری شوند، فیوز خط منفجر می شود. اگر فیوز خط منفجر شود، لباسشویی روشن نمی شود. برای تعیین اینکه آیا فیوز خط مشکل دارد یا خیر، از یک مولتی متر برای تست تداوم آن استفاده کنید. اگر فیوز پیوستگی ندارد، آن را تعویض کنید. علاوه بر این، باید مشکلی را که باعث منفجر شدن فیوز شده است، بررسی و برطرف کنید. قطعات کوتاه شده مانند سیم، موتور یا پمپ تخلیه را بررسی کنید. اگر مشکل اصلی را حل نکنید، فیوز جدید نیز منفجر خواهد شد.

6. فیوز حرارتی ماشین لباسشویی بوش

اگر لباسشویی بیش از حد گرم شود، فیوز حرارتی منفجر می شود. اگر فیوز خط منفجر شود، لباسشویی روشن نمی شود. برای تعیین اینکه آیا فیوز حرارتی ایراد دارد، از یک مولتی متر برای تست تداوم آن استفاده کنید. اگر فیوز پیوستگی ندارد، آن را تعویض کنید. علاوه بر این، باید مشکلی را که باعث منفجر شدن فیوز شده است، بررسی و برطرف کنید. اگر مشکل اصلی را حل نکنید، فیوز جدید نیز منفجر خواهد شد.

7. برد کنترل ماشین لباسشویی بوش

از آنجایی که برد کنترل ماشین لباسشویی وظیفه ارسال ولتاژ تقریباً به تمام اجزای الکتریکی ماشین لباسشویی را بر عهده دارد، ممکن است برد معیوب باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شود. اگر کل صفحه نمایش ماشین لباسشویی کار نمی کند، احتمالا برد کنترل معیوب است. می‌توانید برد را از نظر نشانه‌های سوختن یا قطع شدن قطعه بررسی کنید. همچنین می توانید پس از بررسی نمودار سیم کشی دستگاه، از یک مولتی متر برای تست پایانه های خروجی برق روی برد استفاده کنید.

8. گیره درب ماشین لباسشویی بوش

قفل درب، درب لباسشویی را در حین کار بسته نگه می دارد. پس از بسته شدن درب لباسشویی، لباسشویی می تواند شروع به کار کند. اگر درب ماشین لباسشویی بسته نشده باشد، سوئیچ درب از کارکرد لباسشویی جلوگیری می کند. اگر قفل در معیوب باشد، لباسشویی نمی چرخد ​​و شروع به کار نمی کند. قفل درب ممکن است از نظر مکانیکی یا الکتریکی از کار بیفتد. قفل درب را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر قفل در آسیب دیده یا به درستی چفت نمی شود، آن را تعویض کنید. برای تعیین اینکه آیا قفل درب از نظر الکتریکی خراب شده است، به نمودار سیم کشی ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید و از یک مولتی متر برای تست هر یک از کلیدهای گیره درب، در صورت وجود، برای تداوم استفاده کنید.

9. مشکل برق ورودی

اگر پریز برق دریافت نکند، ممکن است کلید قطع شود. بهترین نشانگر مدار قطع شده این است که به نظر می رسد لباسشویی برقی ندارد و قطع کننده لباسشویی روی پانل مدار اصلی به حالت خاموش یا نیمه راه رفته است. برای بازنشانی بریکر آن را به حالت خاموش و سپس دوباره روشن کنید. اگر همه بریکرها در موقعیت “روشن” باشند ممکن است مشکل برق ورودی دیگری وجود داشته باشد.

10. سیم برق به برق وصل نیست

سیم برق باید به طور ایمن به پریز برق وصل شود تا لباسشویی کار کند.

11. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با فشار دادن آب از طریق شیلنگ تخلیه به وان لباسشویی یا لوله تخلیه، به خارج کردن آب از وان کمک می کند. از آنجایی که ممکن است در طول یک چرخه شستشو چندین بار آب از وان تخلیه شود، پمپ تخلیه معیوب ممکن است از روشن شدن لباسشویی جلوگیری کند. اگر پس از توقف لباسشویی هنوز آب در وان وجود دارد، پمپ تخلیه را برای هرگونه انسداد بررسی کنید. همچنین می توانید از یک مولتی متر برای تست تداوم الکتریکی پمپ تخلیه استفاده کنید تا به تشخیص اینکه آیا پمپ قادر به کار است یا خیر.

12. سیم برق ماشین لباسشویی بوش

ابتدا مطمئن شوید که برق به پریز برق رسیده است. اگر پریز برق در حال دریافت برق باشد، اما ماشین لباسشویی روشن نشود، ممکن است سیم برق معیوب باشد. با این حال، این بسیار نادر است. برای تعیین اینکه آیا سیم برق معیوب است یا خیر، از یک مولتی متر برای بررسی سیم برق استفاده کنید. اگر سیم برق به برق نمی رسد، آن را تعویض کنید.

13. شلنگ پرکن ماشین لباسشویی بوش

فشار کم آب یا انسداد در یک یا چند شیلنگ پرکننده ماشین لباسشویی می تواند از پر شدن آب وان جلوگیری کند و باعث روشن نشدن لباسشویی شود. اطمینان حاصل کنید که فشار آب خانه حداقل 20 psi است و شلنگ های پرکننده را برای هر گونه مانع بررسی کنید. صرف نظر از وضعیت شلنگ، توصیه می شود که شیلنگ ها هر پنج سال یکبار تعویض شوند.

جمع‌بندی: علت کار نکردن ماشین لباسشویی بوش

در این نوشته به بررسی علت های کار نکردن ماشین لباسشویی بوش پرداخته ایم اگر هر یک از موارد فوق را تست کردید و هنوز مشکل شما پابرجاست می توانید با تکنسین های کارا امداد تماس بگیرید. لازم به ذکر است در صورتی که تخصص لازم در بررسی لباسشویی را ندارید بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا