برند بوش (Bosch)

ارور F43 ماشین لباسشویی بوش + روش رفع خطا

ارور F43 ماشین لباسشویی بوش، از مهمترین ارورهای موجود در این دستگاه است. اگر به این ارور بی توجهی کرده و به آن اهمیت ندهید، خطرات بیشتر و مهمتری برای ماشین لباسشویی شما اتفاق خواهد افتاد. به طور کلی برای پیشگیری از بروز هر مشکلی بهتر است طبق استاندارد دستگاه از آن استفاده کنید و اصول نگهداری از آن را به خوبی بیاموزید. اگر در ماشین لباسشویی خود ارور F43 را مشاهده نموده اید و نمیدانید علت آن چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علل نمایان شدن ارور F43 ماشین لباسشویی بوش، چیست؟

همه ماشین لباسشویی های برند بوش، یک نمایشگر ال سی دی دارند که به انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر کمک میکند. به علاوه اگر مشکلی در دستگاه باشد نیز توسط این صفحه نمایش، به کاربر اخطار داده میشود. ارور F43 از آن دسته ارورهای مهم میباشد که به هنگام روشن شدن ماشین لباسشویی روی صفحه نمایش می افتد. این ارور میتواند به علت وجود مشکلاتی در موتور دستگاه و یا اتصالات موتوری آن نمایان شود. در ادامه به بیان علت های بروز ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش میپردازیم پس با ما همراه باشید:

وجود خرابی در زغال موتور ماشین لباسشویی بوش:

یکی از قطعات مصرفی در ماشین لباسشویی، زغال موتور میباشد. عمر این زغال موتور، به میزان مصرف کاربر بستگی دارد و در کل عمری بین 5 تا 20 سال دارد. وجود شکستگی، خراب بودن و یا اتمام زغال موتور، میتواند موجب بروز ایراداتی در عملکرد موتور شود و در نتیجه ارور F43 را در صفحه نمایش دستگاه، نمایان کند.

وجود خرابی در کلکتور (COLLECTOR) موتور ماشین لباسشویی:

یکی دیگر از قطعات موجود در موتور ماشین لباسشویی، کلکتور میباشد. این قطعه نقش مهمی را در عملکرد موتور ماشین لباسشویی ایفا میکند. هر نوع مشکلی که در این قطعه به وجود بیاید، موجب میشود تا زغال روی کلکلتور موتور به درستی وصل نشود و در نتیجه در گردش موتور و دیگ اختلال به وجود بیاید. مهمترین مشکلات کلکتور عبارتند از:

وجود خط و خش روی کلکتور، ساییده شدن کلکتور، فرسوده شدن کلکتور

خرابی در تاخوی موتور ماشین لباسشویی بوش:

از تاخو نیز میتوان به عنوان یکی از مهمترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی بوش نام برد. اگر بخواهیم نقش تاخو را بیان کنیم، اینگونه است که گردش موتور ماشین لباسشویی و به کل عملکرد قسمت چرخان ماشین لباسشویی بر عهده تاخو میباشد. جنس تاخو از آهنرباست و در انتهای موتور واقع شده است. این قطعه آهنربایی، با بهره گیری از میدان مغناطیسی که توسط خودش به وجود آمده، دیگ موتور را به چپ و راست به حرکت درمی آورد. البته این نکته را در نظر بگیرید که ارور F43 به ندرت به این دلیل رخ میدهد . اما اشاره به آن ضرری ندارد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

نحوه برطرف کردن ارور F43 ماشین لباسشویی بوش:

درست است که برخی از ارورها در ماشین لباسشویی بوش، بدون حضور تکنسین و توسط خود کاربر ماشین لباسشویی قابل حل است، ولی ارور F43 این گونه نیست و در دسته ارورهای قابل رفع توسط کاربر قرار نمیگیرد. به عنوان اولین قدم در هنگام مشاهده ارور F43 ماشین لباسشویی بوش، توصیه میشود که دستگاه را خاموش کرده و هرگز آن را ریستارت نکنید. چرا که در چنین موقعیتی ریستارت کردن دستگاه، میتواند موجب به هم ریختگی برنامه های موجود در برد الکترونیکی دستگاه شود. در چنین حالتی هزینه شما دو برابر میشود. زیرا هم باید هزینه برطرف کردن ارور F43 را بپردازید و هم هزینه برنامه ریزی مجدد بر روی برد الکترونیکی. بنابراین هرگز ماشین لباسشویی را خاموش و روشن نکنید.

برخی از کاربران، بدون مهارت کافی و دانش فنی مورد نیاز به موتور دستگاه دست میزنند و زغال یا کلکتور آن را تعویض میکنند. در چنین حالتی باز هم ارور F43 از روی صفحه نمایش پاک نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا