برند بوش (Bosch)

ارور F16 ماشین لباسشویی بوش + رفع خطا

در این مقاله قصد داریم تا به این ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش بپردازیم. یکی دیگر از ارورهای رایج در ماشین لباسشویی بوش، همین ارور F16 میباشد. در ماشین لباسشویی های بوش، یک صفحه نمایشگر قرار دارد که از این صفحه نمایشگر برای انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر و همچنین به نمایش گذاشتن ارورهای دستگاه استفاده میشود. برای دانستن علت بروز و نمایش ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که اگر مطالب این مقاله را متوجه نشدید و یا مشکلتان حل نشد، بهتر است با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش، به چه معناست؟

به طور کلی، ارور F16 زمانی در ماشین لباسشویی بروز خواهد کرد که قطعات درب دستگاه، دچار خرابی شده باشند. اگر درب ماشین لباسشویی در ابتدای چرخه شستشو قفل نشود و یا در انتهای چرخه شستشو، درب ماشین لباسشویی باز نشود، با این ارور روبرو خواهید شد. همچنین گاهی مواقع، ممکن است درب ماشین  لباسشویی در ابتدای شستشو باز نباشد و یا در انتها شستشو باز شود اما باز هم ارور F16 را مشاهده کنید. دلایل مهمی که باعث میشوند ارور F16 رخ بدهد، در ادامه آمده است:

میکروسوئیچ خراب است

از مهمترین دلایل رخ دادن ارور F16 میتوان به خراب بودن میکروسوئیچ اشاره کرد. اگر میکروسوئیچ دستگاه شما خراب است، میبایست از تکنسین کمک بگیرید. خودتان نمیتوانید این مشکل را حل نمایید. قطعه میکروسوئیچ از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر خراب باشد، درب ماشین لباسشویی قفل نمیشود و در نتیجه عمل شستشو آغاز نمیشود. اصولا این مشکل را هر 5 سال یکبار خواهید داشت. و نیاز است که قطعه تعویض شود. بنابراین در هنگامی که متوجه خرابی این قطعه شدید، بهتر است با تعمیرکار حرفه ای مشورت کرده و کار را به او بسپارید.

درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نمی شود

گاهی اوقات ممکن است یک جسم خارجی و یا یک لباس که درون دیگ قرار دارد، جلوی بسته شدن کامل درب دستگاه را بگیرد. در نتیجه میکروسوئیچ درب دستگاه را نمیتواند قفل کند. و در اینصورت ارور F16 در ماشین لباسشویی ظاهر میشود. به طور کلی بهتر است هنگامی که میخواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، موانعی که بر سر راه بسته شدن کامل درب دستگاه قرار دارند را برطرف نمایید.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خراب است

قطعه برد الکترونیکی حکم مغز ماشین لباسشویی را دارد. این قطعه به وسیله رد و بدن کردن فرمان به قطعات باعث عملکرد درست دستگاه میشوند. خرابی برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی، از آنجایی که فرمان باز و بسته شدن قفل میکروسوئیچ را میدهد، باعث بروز ارور F16 میشود. اگر برد الکترونیکی خراب باشد، گاهش اوقات نیاز است بطور کامل آن را تعویض نمایید. گاهی اوقات نیز تعویض یک تعداد از خازن ها و سایر قطعات الکترونیکی میتواند مشکل آن را حل کند. در بعضی مواقع نیز تغییر برنامه برد الکترونیکی نیاز است. در همه این موارد گفته شده، شما باید با کمک یک فرد حرفه ای به رفع مشکل خود بپردازید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

دستگیره و زبانه درب ماشین لباسشویی خراب است

خرابی دستگیره و زبانه درب ماشین لباسشویی، در اکثر مواقع موجب بروز ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش نمیشوند. اما باز هم احتمال کمی وجود دارد که بروز ارور F16 به علت خرابی این دو قطعه باشد. بنابراین بهتر است این مورد را نیز بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.چرا که اگر درب دستگاه به علت خراب بودن دستگیره و زبانه آن، بسته نشود، ارور F16 را مشاهده خواهیم نمود.

بطور کلی ارور F16  اگر مربوط به خرابی برد الکترونیکی نباشد، را میتوان به راحتی و بدون کمک گرفتن از یک متخصص رفع نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا