برند بوش (Bosch)

ارور E18 ماشین لباسشویی بوش + روش رفع خطا

در بین همه ارورهای ماشین لباسشویی بوش، ارور E18 را میتوان در شمار اصلی ترین خطاها به حساب آورد. این ارور، در اکثر موارد مربوط به تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش است. در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی بوش، ارور E18 با ارور F18 جایگزین شده است و جز نامشان هیچ تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. به طور کلی، ارور E18 در سری های 4 و 8 ماشین لباسشویی بوش و ارور F18 نیز در سری های قدیمی تر تعریف شده است. با بروز ارور E18، اگر به ماشین لباسشویی نگاه کنید لباسهای خود را غوطه ور در آب میبینید و همچنین درب ماشین لباسشویی باز نخواهد شد. در این مقاله قصد داریم که به علت های بروز این ارور بپردازیم و راه حل های برطرف کردن آن را بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

معنای ارور E18 ماشین لباسشویی بوش چیست؟

اگر در تخلیه و خارج شدن آب از ماشین لباسشویی بوش، به هر دلیل اختلال ایجاد شود، ارور E18 را خواهید دید. دلایل مختلفی میتواند باعث بروز این ارور شوند مثل گرفتگی در شیلنگ خروجی آب یا گرفتگی در  مسیر فاضلاب پشت دستگاه، یا سوختگی پمپ، یا وجود گرفتگی در خرطومی مربوط به انتقال آب از دیگ به فیلتر.

در صورت وجود هریک از مشکلات بالا، ارور E18 یا F18 را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که در صورت بروز این ارور، درب ماشین لباسشویی باز نمیشود. پس فشار بیهوده به آن وارد نکنید.

علل بروز ارور E18  در ماشین لباسشویی بوش و روش های برطرف کردن آن:

  • وجود گرفتگی در مسیر فاضلاب: در صورتی که در مسیر فاضلاب ماشین لباسشویی گرفتگی وجود داشته باشد، آب ماشین لباسشویی خارج نخواهد شد.
  • وجود گرفتگی در شیلنگ خروجی ماشین لباسشویی: این مشکل در ماشین لباسشویی های جدید به خاطر وجود فیلترهای متعدد، کمتر رخ میدهد.
  • کثیف شدن فیلتر ماشین لباسشویی بوش:
  • در سیستم ماشین لباسشویی، این چنین است که آب پیش از ورود به داخل پمپ ماشین لباسشویی، از فیلتر عبور میکند و اگر این فیلتر کثیف باشد، آب داخل ماشین لباسشویی به طور کامل و صحیح از آن خارج نمیشود. و بنابراین ارور E18 یا همان ارور F18 در دستگاه ظاهر میشود. در اینصورت میبایست فیلتر را از آلودگی و کثیفی پاک نمایید.
  • سوختگی پمپ ماشین لباسشویی: پمپ ماشین لباسشویی بوش اصولا دارای عمر مفید 5 الی 7 ساله است. با گذشت این زمان و تمام شدن عمر مفید آن، پمپ دچار سوختگی میشود و باید آن را تعویض نمایید. در صورتی که پمپ دستگاه شما دچار آسیب دیدگی شده باشد، میبایست با یک تعمیرکار تماس گرفته و از او بخواهید تا پمپ دستگاه شما را تعمیر نماید.
  • سنسور تشخیص سطح آب دستگاه خراب است: این قطعه وظیفه دارد که از سر رفتن آب درون ماشین لباسشویی جلوگیری کند. در پنل ماشین لباسشویی، بخشی وجود دارد جهت تنظیم نمودن میزان سطح آب. اگر این سنسور دچار خرابی شود، سطح آب به شکلی صحیح تشخیص داده نمیشود و در نتیجه ارور E18 رخ میدهد.
  • خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش: وظیفه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، هدایت کردن چرخه شستشو به وسیله دستور دادن به قطعات مختلف دستگاه است. اگر برد الکترونیکی خراب باشد عمل شستشو انجام نمیشود و به طور کلی دستگاه روشن نخواهد شد.
برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

اگر ارور E18 در ماشین لباسشویی ظاهر شد، چگونه درب دستگاه را باز کنیم؟

در صورتی که ارور E18  به نمایش درآمده و لباس ها همچنان درون ماشین لباسشویی حبس شده اند، برای اینکه آسیبی به لباسها نرسد، بهتر است درب دستگاه را با روشی که بیان میشود باز کنید و لباسها را خارج نمایید. برای انجام این کار، نوار طوسی رنگ و یا قرمز رنگی که در کنار فیلتر ماشین لباسشویی قرار دارد را به سمت پایین بکشید. همزمان با این کار، دستگیره درب ماشین لباسشویی را میتوانید باز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا