برند بوش (Bosch)

ارور F29 ماشین لباسشویی بوش + رفع این خطا

از ارور F29 به عنوان یکی از 5 ارورهای اصلی ماشین لباسشوی بوش یاد میکنند. ارور F29 معمولا به هنگام ابتدای چرخه شستشوی ماشین لباسشویی به وجود می آید. در این مواقع اصولا دیگر آبی وارد ماشین لباسشویی نخواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ارور F29 در ماشین لباسشویی بوش بپردازیم و علت های آن را بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علل بروز ارور F29 در ماشین لباسشویی بوش چیست؟

لازم به ذکر است که ارور F29 در ماشین لباسشویی های سری جدید، با عنوان Open the tab ظاهر خواهد شد. توجه داشته باشید که فقط نام آن تغییر یافته وگرنه همان ارور F29  میباشد. دلایل زیر میتوانند ارور F29  را در ماشین لباسشویی بوش ظاهر نمایند.

خراب بودن قطعه آکوا استاپ در ماشین لباسشویی بوش:

قطعه آکوا استاپ، همان کار شیر برقی ماشین لباسشویی را انجام میدهد اما این قطعه در مقایسه با شیر برقی هم الکتریکی شده و هم تکامل یافته است و همچنین امنیت عملکرد این قطعه نیز بالاتر رفته است. اگر قطعه آکوا استاپ آسیب دیده باشد و دچار خرابی شده باشد، ارور F29 ظاهر خواهد شد. توجه کنید که اصولا آکوا استاپ دارای عمر مفید 7 سال میباشد. در صورتی که در مسیر و راه آب دستگاه، نشتی وجود داشته باشد، قطعه آکوا استاپ فورا، دستور قطع آب را میدهد تا آب وارد دستگاه نشود. در صورت مشاهده ارور F29 در ماشین لباسشویی، در ابتدای امر آکوا استاپ را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر ایرادی در آن وجود داشت، باید این قطعه را تعویض نمایید.

خراب بودن شیر برقی دستگاه:

همانطور که گفته شد اگر ماشین لباسشویی ها متعلق به زمانی قدیمی تر باشند، بجای قطعه آکوا استاپ در آنها از قطعه شیر برقی استفاده شده است. شیر برقی ماشین لباسشویی نیز کنترل ورود و خروج آب به داخل ماشین لباسشویی را برعهده دارد. اگر شیر برقی دارای ایراد باشد، آب به درون ماشین لباسشویی نمی آید و در نتیجه ارور f29 ظاهر میشود. عمر مفید شیرهای برقی ، معمولا 10 سال است. بنابراین هر ده سال یکبار باید این قطعه را تعویض نمایید. شیرهای برقی در طول مدت عمر مفید خود، مشکلی نخواهند داشت.

خراب بودن قطعه هیدروستات ماشین لباسشویی بوش:

قطعه هیدروستات در ماشین لباسشویی، نقش تنظیم کننده آب دستگاه را ایفا میکند. هنگامی که هیدروستات خراب باشد و قادر نباشد که آب دستگاه را تنظیم نماید، شاهد بروز ارور f29 در دستگاه خواهید بود.  قطعه هیدروستات اگر به تعویض نیاز داشته باشد، بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید و خودتان به تنهایی وارد عمل نشوید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش:

اگر المان های ورودی دستگاه سالم بودند و باز هم ارور F29 را مشاهده کردید، قطعا ایراد از برد الکترونیکی دستگاه میباشد. ممکن است برنامه های روی برد الکترونیکی دچار اختلال شده باشند و یا قطعات روی برد از جمله آیسی ها دچار آسیب شده باشند. در چنین حالتی ماشین لباسشویی نمیتواند عملکرد درستی داشته باشد و در نتیجه آب به مقدار کافی به درون ماشین لباسشویی وارد نمیشود و در مواقعی نیز به کل آبی وارد نمیشود. به همین دلیل نیز ارور F29 بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر میشود. گاهی نیز آب منزلتان قطع شده و ارور F29 هیچ ربطی به دستگاه ندارد.

اگر کارهایی که در این مقاله گفته شد را انجام دادید اما بازهم مشکل حل نشد، میتوانید با تعمیرکاران و متخصصات این حوزه تماس گرفته و از آن ها درخواست کمک نمایید. چرا که خیلی مواقع، ارورهای موجود در ماشین لباسشویی ها، از مشکلات مهمی درون دستگاه شما خبر میدهد و شما در صورتی میتوانید این مشکلات را به طور کامل و به شکل صحیح حل کنید که با تکنسین های مربوطه صحبت کرده و یا دستگاه خود را به آنان بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا