برند بوش (Bosch)

ارور F23 ماشین لباسشویی بوش + رفع این خطا

یکی از متداول ترین ارورهای موجود در ماشین لباسشویی های بوش، ارور F23 میباشد. ارور F23 به چندین دلیل در ماشین لباسشویی بوش بروز میکند. هنگام مشاهده ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش، متوجه کار نکردن هیچکدام از کلیدها و دکمه ها خواهید شد. همچنین درب ماشین لباسشویی باز نمیشود. هر کاری هم که بکنید باز نمیشود. از طرف دیگر، ماشین لباسشویی بطور مداوم و بی وقفه کار میکند و صدای پمپاژ و کار کردن ماشین لباسشویی را خواهید شنید.

اگر ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش شما رخ داد و درون مخزن ماشین لباسشویی لباس وجود دارد، میبایست با استفاده از راهکاری که در انتهای مقاله آمده است، لباس ها را خارج کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

مفهوم ارور F23 ماشین لباسشویی بوش

در واقع، ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش، متعلق به سنسور نشتی یاب آن است. در صورت بروز ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش، خودتان میتوانید آن را رفع نمایید. این ارور به هنگام ریخته شدن آب بر روی قطعات ماشین لباسشویی به هر دلیلی که باشد، ظاهر میشود. البته لازم به ذکر است که ارور F23 در ماشین لباسشویی های جدید، با کد E23 جایگزین شده است. همچنین در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی بوش، بجای ارور F23 ، کلمه SENSOR FLOOD رخ میدهد. این کلمه نیز دقیقا به همین معنی ارور F23 میباشد.

علل نمایش ارور F23 در ماشین لباسشویی بوش

  • سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی: از رایج ترین عیوب ماشین لباسشویی بوش میتوان به سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی اشاره کرد. اگر به هر دلیلی، شفت ماشین لباسشویی دارای زاویه شود، آبکش بدنه باعث سوراخ شدن دیگ دستگاه میشود و در نتیجه موجب نشتی آب میشود.
  • درست کار نکردن هیدروستات و سنسور آبشمار در ماشین لباسشویی بوش: قطعه هیدروستات دارای وظیفه تنظیم کردن ورود و خروج آب ماشین لباسشویی بوش را داراست. با خراب شدن قطعه هیدروستات، آب به اندازه ای بیش از نیاز و خارج از استاندارد به داخل چرخه شستشوی ماشین لباسشویی شده و در نتیجه موجب ریزش آب بر روی قطعات آن میشود. ارور F23 در این مواقع، معمولا پس از گذشت 10 دقیقه در دستگاه ظاهر میشود.
  • وجود پارگی در خرطومی های ماشین لباسشویی بوش: هنگامی که خرطومی های دستگاه، فرسوده شده باشند و یا از طریق یک جسم خارجی سوراخ شده باشد، آب به درون ماشین لباسشویی بوش وارد شده و ارور F23 بروز خواهد کرد. لازم است بدانید که اصولا خرطومی های مربوط به اتصال دیگ ماشین لباسشویی، بیشتر در معرض پارگی قرار دارند.
  • معیوب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش: اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خراب باشد و به شکل غلطی فرمان آبگیری را صادر کند (مثلا مداوم فرمان آبگیری بدهد) ، ماشین لباسشویی بیش از اندازه نیاز عمل آبگیری را انجام میدهد و در نتیجه نشتی آب صورت میگیرد و بنابراین ارور F23 نمایش داده خواهد شد. اگر متوجه خراب بودن برد الکترونیکی خود شدید، بهتر است حتما از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.
برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

 روش باز کردن درب ماشین لباسشویی بوش به هنگام ظاهر شدن ارور F23

همانطور که گفته شد هنگامی که ارور F23 بروز پیدا میکند، درب ماشین لباسشویی باز نمیشود و بنابراین اگر لباسی درون ماشین لباسشویی باشد، آسیب میبیند. پس باید حتما لباس ها را از درون دیگ ماشین لباسشویی خارج نمایید. برای انجام این کار، نوار طوسی رنگ و یا قرمز رنگی که در کنار فیلتر ماشین لباسشویی قرار دارد را به سمت پایین بکشید. همزمان با این کار، دستگیره درب ماشین لباسشویی را میتوانید باز نمایید.

اگر برای رفع ارور F23 نیاز به کمک یک فرد متخصص و حرفه ای داشتید، درنگ نکنید. چراکه در برخی از مواقع، این ارور امکان دارد به سادگی برطرف نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا