لباسشویی

چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمیشود؟

در هر خانه ای درگیری با ماشین لباسشویی از رایج ترین چالش های خانه داری حساب میشود. گاهی اوقات با این مشکل مواجه میشوید که آب گرم از شیر ورودی ماشین لباسشویی وارد آن نمیشود و بنابراین ماشین لباسشویی، لباسها را با آب سرد شستشو میدهد. این مسئله، یک چالش است که باید آن را حل کنید. باید مشکل ماشین لباسشوییتان را شناسایی کرده و سپس رفع نمایید. جواب به این سوال که “چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمیشود” در این مقاله آمده است. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

تکنولوژی آب گرم ماشین لباسشویی:

سیستم آب گرم ماشین لباسشویی در هر دستگاه نسبت به نوع و برند متفاوت است. در بعضی از ماشین لباسشویی ها، سیستم گرم کردن آب به این شکل است که آب سرد توسط یک ورودی و با یک شیر وارد ماشین لباسشویی شده و خود ماشین لباسشویی با بهره‌گیری از المنت مخصوصی که درون آن تعبیه شده، در مواقع نیاز، آب وارد شده را متناسب با درجه مناسب و مورد نیاز شستشو، گرم میکند و سپس از آن استفاده میکند. این سیستم اصولا سیستم ماشین لباسشویی های جدیدتر و به روزتر است.
در نوع دوم از ماشین لباسشویی ها، که ماشین لباسشویی های قدیمی تری هستند، سیستم گرم کردن آب به این شکل است که از دو شیر ورودی برای آب مورد نیاز دستگاه استفاده شده است که یکی مسئول وارد کردن آب سرد و یکی نیز مسئول وارد کردن آب گرم به داخل ماشین لباسشویی میباشد.
در نتیجه برای اینکه بدانید چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمیشود، باید اول بررسی کنید که ماشین لباسشویی شما از کدام نوع میباشد. مرحله بعدی آن است که منبع مشکل را پیدا کنیم و سپس آن را حل کنیم.

دلایلی که باعث میشود آب گرم وارد ماشین لباسشویی نشود:

در این مقاله، مهمترین دلایلی که باعث میشوند که آب گرم وارد ماشین لباسشویی نشود، آورده شده است. با توجه به این مطالب، مشکل دستگاهتان را بیابید و در صدد رفع کردن آن باشید. چرا که بسیاری از لباسها برای شستشوی بهتر به آب گرم نیاز دارند. از طرفی نیز مواد شوینده مانند پودر شستشوی لباس و یا مایع شستشوی لباس، در آب گرم بهتر حل میشوند و در نتیجه بعد از اتمام شستشو، ردپایی از آنها بر روی لباسها باقی نخواهد ماند.

ممکن است برد الکترونیکی و یا تایمر ماشین لباسشویی خراب باشد:

احتمالا این نکته را میدانید که برد الکترونیکی یا تایمر در همه دستگاه های برقی هسته مرکزی آنهاست و همانند مغز انسان نقش مهمی را ایفا میکند. هنگامی که یک برنامه مشخص را برای شستشو در ماشین لباسشویی انتخاب میکنید، برد الکترونیکی این برنامه را پردازش کرده و دستور انجام آن را به همه قطعات مربوطه میدهد و به نوعی فعالیت قطعات، تحت کنترل برد الکترونیکی است. با توجه به آنچه بیان شد، نقش برد الکترونیکی یا تایمر بسیار مهم است و اگر مشکلی برای آنها پیش آمده باشد عمل گرم کردن آب ماشین لباسشویی به درستی انجام نمیشود. پس عقل حکم میکند که اگر با مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی روبرو شدید قبل از هر کار دیگری به بررسی برد الکترونیکی یا تایمر بپردازید و اگر مشکلی نداشتند، به سراغ باقی علت ها بروید.

احتمال دارد شیلنگ ورودی آب گرم ماشین لباسشویی مسدود شده باشد:

طبق مطالبی که در ابتدای این مقاله گفته شد، اگر ماشین لباسشویی شما از نوع قدیمی تر است و دو شیر آب ورودی دارد، بهتر است که شیلنگ ورودی آب گرم را بررسی نمایید. گاهی اوقات وجود املاح و مواد داخل آب لوله کشی، به مرور زمان باعث ایجاد رسوب میشوند. این رسوبات نیز منجر به مسدود شدن شیلنگ ورودی آب گرم میشوند. در این حالت آب گرم نمیتواند به راحتی و به اندازه کافی وارد ماشین لباسشویی بشود. گاهی اوقات نیز به طور کلی راه ورود آب گرم بسته میشود. بنابراین بهتر است این شیلنگ را بررسی کنید و راه آن را باز کنید.

ممکن است المنت و یا هیتر ماشین لباسشویی خراب شده باشد:

وظیفه گرم کردن آب داخل ماشین لباسشویی در ماشین لباسشویی های جدید که تنها یک شیر آب ورودی دارند، بر عهده المنت یا هیتر است. هنگامی که آب سرد از طریق شیر ورودی وارد ماشین لباسشویی میشود، هیتر یا المنت دمای این آب را متناسب با برنامه شستشویی که داده اید، بالا میبرد. اگر این قطعه خراب شود، آب گرم وارد ماشین لباسشویی نشده و در نهایت نیز ممکن است موجب ایجاد مشکل برای دستگاه شود.

احتمال دارد ترموستات و یا سنسور ماشین لباسشویی خراب شده باشد و یا اتصالی سیم های آن قطع شده باشد:

ترموستات (سنسور)، قطعه ای مهم و کلیدی در ماشین لباسشویی است. دمای آبی که در ماشین لباسشویی در گردش است، توسط ترموستات تحت نظر است و اگر دمای این آب بیش از حد بالا رود، آن را کاهش میدهد. فایده ترموستات این است که نمیگذارد با بالا رفتن بیش از اندازه دمای آب درون ماشین لباسشویی، به موتور و باقی قطعات آن آسیبی برسد. اگر ترموستات ماشین لباسشویی کهنه و قدیمی باشد یا سیم های آن، اتصال خود را از دست داده باشند، ترموستات دچار مشکل شده و یا از کار میافتد. در صورت خرابی ترموستات، کنترل دمای آب درون ماشین لباسشویی بهم میریزد و این یکی از علت هاییست که آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمیشود.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

ممکن است هیدروستات ماشین لباسشویی خراب باشد:

سطح آبی که وارد مخزن آب ماشین لباسشویی میشود، توسط هیدروستات کنترل میشود. در نتیجه اگر قطعه هیدروستات خراب شده باشد، قطعا آب گرم به میزان درست و اندازه وارد ماشین لباسشویی نمیشود. بنابراین برای اطمینان حتما سالم بودن هیدروستات دستگاه خود را بررسی کنید.
در مطالب بالا، علت های وارد نشدن آب گرم داخل ماشین لباسشویی را بیان کردیم. اگر ماشین لباسشویی شما نیز چنین مشکلی دارد و با بررسی موارد بالا متوجه ایراد دستگاه خود شدید، بهتر است با یک تعمیرکار و متخصص مشورت کنید و کار را به کاردان بسپارید. این کار سبب میشود که از بروز مشکلات جدی تر و بیشتر پیشگیری کنید. از طرفی نیز، اگر ایراد ماشین لباسشویی مربوط به قطعه ترموستات و یا هیدروستات باشد، موضوع کاملا تخصصی است و کوچکترین سهل انگاری باعث خراب شدن دستگاه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا