لباسشویی

آشنایی با سنسور کثیفی آب در لباسشویی

شاید تا به حال اسم سنسور کثیفی آب در لباسشویی را شنیده باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا سنسور کثیفی آب در لباسشویی را شرح داده و عملکرد آن را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید. یکی از قطعاتی که در ساخت ماشین لباسشویی بکار رفته است، سنسور کثیفی آب در لباسشویی میباشد که عمل تمیز کردن آب ماشین لباسشویی را برعهده دارد.

از لحاظ بهداشتی، وجود این قطعه در ماشین لباسشویی بسیار حائز اهمیت است. قطعه سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی، یک برد الکترونیکی U شکل میباشد. در زمان شروع فرآیند شستشو، این قطعه فعالیت خود را آغاز میکند. به طور خلاصه و به بیانی ساده اگر بخواهیم عملکرد سنسور کثیفی آب را بیان کنیم، وظیفه این قطعه این است که میزان کثیفی آب داخل ماشین لباسشویی را تشخیص دهد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

قطعه سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی، به شکل خودکار کثیف بودن آبی که درون ماشین لباسشویی هست را بررسی میکند. در ساختار ماشین لباسشویی، چند سنسور بکار رفته است. از قبیل؛ سنسور سطح آب، سنسور دما، سنسور نشتی آب و سنسور کثیفی آب. همانطور که گفته شد سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی، عملکرد خود را از زمان شروع فرآیند شستشو آغاز میکند و تا زمانی که آب در چرخه شستشو کثیف میشود، به کارش ادامه میدهد. در ماشین لباسشویی های جدید، این قطعه حضور دارد و در چرخه شستشو ایفای نقش میکند.

با پیشرفت علم، فناوری ماشین لباسشویی ها نیز پیشرفت داشته و از قطعات بیشتر و همچنین پیشرفته تری برای بهبود عمل شستشو استفاده میکنند. یکی از قطعاتی که تاثیر بسزایی در پیشرفت ماشین لباسشویی ها داشته، میتوان به سنسور کثیفی آب اشاره کرد. بعد از استفاده از سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی ها، مواد شوینده کمتری مصرف شده و لباسها نیز تمیزتر از قبل شده اند. اگر لباسهایی که درون ماشین لباسشویی انداخته اید، بیش از اندازه کثیف باشند، سنسور کثیفی آب این میزان را میسنجد و در نتیجه تعداد شستشو را افزایش میدهد . به همین دلیل نیز همگی لکه ها و آلودگی ها از روی البسه پاکسازی میشوند.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

عملکرد سنسور کثیفی آب در ماشین  لباس‌شویی چگونه است؟

هر یک از سنسورهایی که در ساختار ماشین لباسشویی بکار رفته اند، وظیفه ای برعهده دارند. بعنوان نمونه، سنسور تشخیص دما وظیفه دارد دمایی را که موردنیاز است تشخیص دهد و آن را اعمال نماید. سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی نیز وظیفه ای برعهده دارد. این سنسور، میزان و اندازه کثیفی آب و لباس را داخل ماشین لباسشویی تشخیص میدهد و به همان نسبت نیز تغییرات لازم را اعمال مینماید.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی، یک برد الکترونیکی Uشکل است که با استفاده از مادون قرمز میزان کثیفی را تشخیص میدهد. اگراین سنسور لباس ها را کثیف تشخیص دهد، تعداد دورهای شستشو را افزایش میدهد. همچنین میتواند سرعت چرخش را نیز افزایش دهد. تا زمانی که آب موجود در مخزن ماشین لباسشویی، به تمیزی نرسد، این روند ادامه خواهد داشت.

به محض اینکه آب داخل ماشین لباسشویی تمیز شود و دیگر این سنسور، آب داخل ماشین لباسشویی را کثیف تشخیص ندهد، چرخه شستشو و بدنبال آن آبکشی متوقف خواهد شد و در این مرحله نوبت به خشک کردن لباسها میرسد. برای استفاده از چنین عملکردی برای شستشوی لباسهایتان باید از شستشوی خودکار دستگاه استفاده نمایید. در غیر اینصورت، امکان روشن شدن سنسور کثیفی آب وجود ندارد. درواقع در شستشوی خودکار، کاربر به ماشین لباسشویی این اجازه را میدهد که در صورتی که نیاز است فرآیند شستشو را طولانی تر نماید.

و این نیاز به شستشوی بیشتر، توسط سنسور کثیفی آب تشخیص داده میشود. سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی، به گونه ای طراحی و ساخته شده که تعداد شستشوی لباس را بسته به میزان کثیفی آنها، میتواند تا سه برابر نیز افزایش دهد. به این ترتیب، لباسهای شما نسبت به برنامه شستشوی عادی، تمیزتر و خوشبوتر خواهد شد. از علت های محبوبیت ماشین لباسشویی های جدیدتر و به روزتر میتوان به وجود سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی اشاره کرد. هرچقدر که امکانات یک وسیله برقی بیشتر میشود، استفاده از آن راحت تر میشود و عملکرد نهایی آن به نتیجه دلخواه ما نزدیکتر میشود. انتظار ما از یک ماشین لباسشویی این است که تمیزتر و سریعتر کار کند و از طرفی مصرف انرژی پایین تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا