لباسشویی

علت کف نکردن ماشین لباسشویی + راه حل

همانطور که میدانید، به طور کلی ماشین لباسشویی  یک وسیله برقی پرکاربرد است و ممکن است هر روز از آن استفاده کنید. این وسیله پرکاربرد با گذر زمان و با استفاده بیش از اندازه، احتمال خراب شدنش زیاد است. به همین منظور هنگام استفاده از آن، میبایست اصول استاندارد را به صورت مستمر رعایت کرد و مراقبت های ویژه را به عمل آورد. یکی از رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی، کف نکردن آن است. علل کف نکردن ماشین لباسشویی، متعدد است. وقتی میگوییم کف نکردن ماشین لباسشویی، منظورمان این است که مواد شوینده را داخل مخزن مخصوص ماشین لباسشویی ریخته ایم و دستگاه شروع به انجام شستشو کرده است، اما کفی درون مخزن ماشین لباسشویی نمیبینیم. این موضوع میتواند نگران کننده باشد. اگر بدنبال پیدا کردن علت کف نکردن ماشین لباسشویی هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علل کف نکردن ماشین لباسشویی

به طور کلی مشکلات ماشین لباسشویی میتواند مربوط به استاندارد نبودن پارامترهای ماشین لباسشویی، رعایت نکردن اصول استفاده صحیح از ماشین لباسشویی، عدم سرویس دهی به موقع باشد. اگر ماشین لباسشویی شما در چرخه شستشو کف نمیکند، نگران نباشید. این مشکل، آنچنان به خود ماشین لباسشویی ربطی ندارد و علت آن میتواند عدم توجه به اصول و دستورالعمل های استفاده از ماشین لباسشویی باشد.

اگر شستشوی ماشین لباسشویی شما آغاز شده باشد و خبری از کف درون مخزن آن نباشد، ممکن است شک کنید که آیا درون محفظه دستگاه، مایع و یا پودر شوینده ریخته اید یا خیر. بنابراین این محفظه را بررسی میکنید. اگر مطمئن شدید که مایع یا پودر شوینده ریخته اید، حتما مشکلی بر سر راه قرار دارد. با ما همراه باشید تا تعدادی از این مشکلات را با هم بررسی کنیم.

از پودر شوینده مناسب و استاندارد استفاده کنید

بعد از آنکه متوجه کف نکردن ماشین لباسشویی خود شدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مایع یا پودر شوینده خود را بررسی کنید. اگر مایع یا پودر شما استاندارد نباشند و کیفیت پایینی داشته باشند، ماشین لباسشویی شما به خوبی کف نمیکند. به بیانی دیگر، علت کف نکردن ماشین لباسشویی شما میتواند، بی کیفیت بودن شوینده شما باشد.

به هنگام خرید مایع و پودر شوینده به نکاتی که در ادامه گفته میشود، توجه کنید:

  • به مدل ماشین لباسشویی توجه کنید. اصولا در دفترچه راهنمای همه ماشین لباسشویی ها با هر برند و مدلی، ویژگی و اطلاعاتی برای انتخاب شوینده مناسب دستگاه درج شده است. اگر این قسمت از دفترچه راهنما را مطالعه کنید، میتوانید مناسب ترین نوع شوینده را برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.
  • به هنگام خرید پودر یا مایع شوینده، از کیفیت و مرغوب بودن آن اطمینان حاصل کنید. چراکه هر برند، شوینده هایی با درجه کیفیت متفاوت ارائه میکند. شما به عنوان مشتری وظیفه دارید تا از بین آنها، بهترینشان را انتخاب کنید.

شوینده هایی که کیفیت خوبی ندارند و به اصطلاح نامرغوب هستند، دو حالت دارند. یا اصلا کف نمیکنند که این مسئله باعث کثیف ماندن البسه بعد از اتمام شستشو خواهد شد. و یا انقدر زیاد کف میکنند که قطعات داخلی ماشین لباسشویی را خراب میکنند. در نتیجه به هنگام خرید شوینده ، به کیفیت و مروغوبیت آن توجه کنید.

دمای آب را به درستی تنظیم کنید

اصولا شوینده ها داخل آب سرد حل نمیشوند و اگر دمای آب پایین باشد، نمیتوانند به خوبی کف کنند. بعد از بررسی کیفیت شوینده و اطمینان از آن، اگر بازهم خبری از کف داخل مخزن ماشین لباسشویی نبود، دمای آب را بررسی کنید. امکان دارد که علت کف نکردن ماشین لباسشویی، تنظیم نبودن دمای آب باشد. پس در نتیجه دمای آب را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دمای آب پایین نباشد. توجه داشته باشید که اگر آب بیش از حد داغ باشد، میتواند به الیاف پارچه ها و شکل ظاهری البسه آسیب برساند. البته اگر بخواهیم لباسها را ضدعفونی کنیم و آنها را میکروب زدایی کنیم، میبایست دمای آب زیاد باشد. به طور کلی، بهتر است که دمای آب ولرم باشد و بین 35 تا 45 درجه سانتی گراد تنظیم شود. این دما، مناسب ترین دما برای تولید کف مورد نیاز و همچنین جلوگیری از آسیب به لباسها میباشد.

مخزن لباسشویی را بیش از اندازه پر نکنید

اگر قدم های قبلی را برداشتید و مشکل کف نکردن ماشین لباسشویی حل نشد. باید به سراغ دیگ ماشین لباسشویی رفته و حجم لباس درون دیگ را بررسی کنید. اگر بیش از اندازه پر است، علت کف نکردن ماشین لباسشویی مربوط به همین مشکل است. اگر بیشتر از میزان ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی درون آن لباس انداخته باشید، لباسها درونن دیگ فضای کافی و لازم برای چرخیدن نخواهند داشت. علاوه بر این، به مخزن ماشین لباسشویی فشار وارد میشود و عملکرد آن را مختل میسازد. همچنین پر بون بیش از حد دیگ، به مایع یا پودر سوینده هم اجازه نمیدهد که برای این همه لباس کف تولید نماید. به هنگام خرید ماشین لباسشویی، یکی از مسائلی که خیلی باید به آن توجه کرد گنجایش آن است. شما باید ماشین لباسشویی را متناسب با افراد خانواده خود انتخاب کنید. در صورتی که جمعیت شما زیاد است، برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است ماشین لباسشویی با گنجایش بالا تهیه کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

لباسهایتان بیش از اندازه کثیف است

اگر یک لباس به میزان زیادی چرک و کثیف باشد، کف زیادی تولید نمیکند. برای امتحان، یک دستمال یا پارچه که خیلی کثیف است را به مایع شوینده آغشته کنید. در اینصورت میبینید که کف زیادی تولید نمیکند. اما اگر یکبار دیگر امتحان کنید، پارچه کف بیشتری تولید میکند چون بار اول خیلی کثیف بود و حالا از میزان کثیفی آن کاسته شده است. این مسئله در ماشین لباسشویی هم پیش می آید. اگر مقدار زیادی لباس کثیف درون دیگ ماشین لباسشویی بیاندازیم و به میزان همیشه درون محفظه شوینده بریزیم، کف زیادی تولید نخواهد شد چراکه لباسهای خیلی کثیف، در دور اول شستشوی خود، به جذب میزان زیادی از مایع شوینده به خود میپردازند و همین مسئله میتواند علت کف نکردن ماشین لباسشویی شما باشد.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، رعایت اصول ساده به صورت مستمر، میتواند از مشکلاتی همچون کف نکردن ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا