تعمیر لباسشویی

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار چیست؟

هر وسیله برقی که در بازار موجود است، در اثر استفاده نادرست میتواند آسیب ببیند. ماشین لباسشویی نیز از این موضوع مستثنی نیست. تعمیر ماشین لباسشویی میتواند برای شما بسیار هزینه بر باشد. به همین خاطر نیز بهتر است همه نکات و اصول استفاده صحیح را برای پیشگیری از خرابی ماشین لباسشویی رعایت کنید. اگر ماشین لباسشویی شما در حین کار کردن خاموش میشود، حتما مشکلی اساسی و مهمی وجود دارد چرا که خاموش شدن حین کار اصلا طبیعی نیست. علت های متعددی برای خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا علت خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

عوامل موثر در خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار

در زندگی مدرن امروز، بدون حضور ماشین لباسشویی نمیتوان به سادگی زندگی کرد. چرا که ماشین لباسشویی و یخچال از پرکاربردترین وسایل برقی مورد نیاز در هر خانه ای هستند. یکی از دلایل گران بودن ماشین لباسشویی هم این است که تقاضای خرید بالایی دارد. به ویژه در برندها و مدل های برتر دنیا، قیمت بسیار بالاست. اغلب مردم نگران خراب شدن ماشین لباسشویی خود هستند و اصول استفاده و نگهداری از آن را به خوبی رعایت میکنند، چون میدانند اگر مشکلی برای آن بوجود بیاید باید هزینه گزافی را از جیبشان بدهند. یکی از حائز اهمیت ترین مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی بجود می آید همین خاوش شدن حین کار است. برندهای معتبری مثل بوش، سامسونگ و … نیز از این خطر در امان نیستند. در ادامه به دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار میپردازیم.

شاید جریان برق شده است

گاهی اوقات پیش می آید که جریان برق قطع میشود و در نتیجه ماشین لباسشویی حین کار خاموش میشود و از کار می ایستد. اگر ماشین لباسشوییتان حین کار خاموش شد، در ابتدا جریان برق را بررسی کنید. اگر علت، قطعی جریان برق بود خیالتان راحت باشد. مشکلی ماشین لباسشویی شما را تهدید نمیکند. در بعضی از مواقع، ماشین لباسشویی حرکات و لرزش های شدیدی حن شستشو دارد. همین حرکات باعث میشوند که دوشاخه دستگاه از پریز جدا گردد و در نتیجه جریان برق قطع شود. اگر خاموش شدن ماشین لباسشویی به این دلیل نباشد، باید برای رفع مشکل به سایر موارد زیر رجوع کنید.

ممکن است دوشاخه برق ماشین لباسشویی خراب باشد

گاهی اوقات خود دو شاخه برق و یا تبدیل سه به دو، که برای تبدیل سه شاخه به دو شاخه بکار میرود، خراب است و شما فکر میکنید ماشین لباسشویی به علت مشکلات دیگر از حرکت ایستاده. در بعضی مواقع، نوسان برق میتواند به دوشاخه دستگاه آسیب وارد کند. برای پیشگیری از بروز این مشکل، توصیه میشود که از محافظ برق استفاده نمایید.

گاهی مخزن ماشین لباسشویی بیش از اندازه پر است

اگر جمعیت خانواده شما بالاست و یا میزان لباسی که در هفته استفاده میکنید و نیاز به شستشو پیدا میکنند زیاد است، بهتر است از ماشین لباسشویی با گنجایش بالا استفاده کنید. احتمالا ماشین لباسشویی 9 کیلویی مناسب چنین افرادی است. اگر به این نکته توجه نکنید و برای شستشوی لباسها به جای اینکه چند بار لباسها را در ماشین لباسشویی بیاندازید، همه را در ماشین لباسشویی پر کنید، در این حالت فشار روی موتور ماشین لباسشویی افزایش یافته و مجبور است میزان برق بیشتری را مصرف کند. در نتیجه شدت جریان موجود در سیم کشی موتور بالا میرود و آن را داغ میکند. در این حالت، سنسورهایی که در ماشین لباسشویی بکار رفته تا هنگام بالا رفتن دمای موتور، جریان برق آن را قطع کنند، فعال میشوند. همین سنسور، موجب خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار میشود. بنابراین توجه داشته باشید که حتما دیگ ماشین لباسشویی را بیش از گنجایش آن پر نکنید و مقداری فضای خالی در آن باقی بگذارید.

امکان خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی وجود دارد

شاید برد الکترونیکی را بتوان از مهمترین و پرکاربردترین قطعات ماشین لباسشویی دانست. وظایف متعددی بر دوش برد الکترونیکی وجود دارد. در واقع برد الکترونیکی مغز ماشین لباسشویی به حساب می آید. عوامل زیادی میتواند به خرابی برد الکترونیکی منجر شود. مثلا خرابی المنت ماشین لباسشویی، نشتی آب و شوینده ها به درون برد الکترونیکی، استفاده نادرست و غیر استاندارد از ماشین لباسشویی، فرسودگی برد، نوسان زیاد برق و … . یکی از دلایلی که میتواند موجب خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار شود، خرابی برد الکترونیکی است. اگر مشکل در برد دستگاه باشد، میتوانید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و برای رفع این مشکل از او کمک بگیرید. جای نگرانی نیست چون معمولا این بردها قابل تعمیر هستند. حتی اگر قابل تعمیر نباشند، میتوانید آنها را تعویض نمایید.

ممکن است میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خراب شده باشد

میکروسوئیچ همان قطعه ایست که موجب قفل شدن درب ماشین لباسشویی حین فرآیند شستشو میشود. اگر میکروسوئیچ خراب باشد، ماشین لباسشویی حین کار خاموش میشود. به دلیل اینکه دستگاه تشخیص میدهد که اگر فعالیت خود را ادامه دهد، محتویات ماشین لباسشویی به بیرون از دستگاه سرایت کند. برای تشخیص و بررسی خراب بودن میکروسوئیچ میتوانید از یک مولتی متر کمک بگیرید. اگر میکروسوئیچ خراب باشد، قابل تعویض است.

موارد دیگر خاموش شدن لباسشویی در عین کار

  • احتمال خرابی موتور ماشین لباسشویی به دلایل متعدد وجود دارد.
  • شاید مشکلی در شیر ورودی آب وجود دارد.
  • احتمال خرابی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد.
  • احتمال خرابی المنت دستگاه وجود دارد.
  • شاید خرابی در تایمر ماشین لباسشویی وجود داشته باشد.
  • شاید کف زیادی بر اثر استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده در ماشین لباسشویی ایجاد شده است که اختلال در عملکرد شستشو بوجود آورده.
برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

عواملی که گفته شد، مشکلاتی است که گاه بر اثر استفاده غیر استاندارد و غلط از ماشین لباسشویی به وجود می آید و گاه نیز به علت نامرغوب بودن برند و مدل ماشین لباسشویی ایجاد میشود. برای خرید ماشین لباسشویی لازم است تحقیقات خود را در رابطه با برند و مدل مورد نظر انجام دهید و مطمئن شوید از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. اگر نکاتی را که در این مقاله به آنها اشاره شد، رعایت کنید و ماشین لباسشویی قابل قبولی نیز داشته باشید، هیچ گاه شاهد خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار نخواهید بود. در هر صورت اگر چنین اتفاقی هم افتاد نگران نباشید . با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس گرفته و از آنها مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا