لباسشویی

مزایا و معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه

ماشین لباسشویی ها با دو نوع تکنولوژی به عرصه بازار وارد شده اند. ماشین لباسشویی های قدیمی، تسمه دار بودند و ماشین لباسشویی های جدید بدون تسمه هستند. هریک از ماشین لباسشویی تسمه دار و بی تسمه، دارای خصوصیاتی هستند. این خصوصیات شامل موارد مثبت و منفی میشوند. در این مقاله میخواهیم به بررسی مزایا و معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه بپردازیم. همچنین در ادامه، مقایسه بین ماشین لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه نیز خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی بدون تسمه چیست؟

تولیدکنندگان ماشین لباسشویی، نسل جدیدی از ماشین لباسشویی ها را تحت عنوان بدون تسمه وارد بازار کرده اند. در ساخت ماشین لباسشویی بدون تسمه، فناوری های به روزتری بکار رفته است. این دسته از ماشین لباسشویی ها، خصوصیاتی دارند که باعث شده تا از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه تر باشند. به همین دلیل نیز محبوبیت بیشتری در بین مردم داشته باشند.

از ویژگی های ماشین لباسشویی بدون تسمه میتوان به این مورد اشاره کرد که در ساخت آنها تسمه ای بکار نرفته است و در واقع موتور القایی موجود در دستگاه، دیگ ماشین لباسشویی را حرکت میدهد. در ماشین لباسشویی های تسمه دار، موتور با استفاده از تسمه به دیگ ماشین لباسشویی وصل میشود، در حالیکه در ماشین لباسشویی های جدید بدون تسمه، موتور بطور مستقیم، به پشت شفت دیگ ماشین لباسشویی وصل شده است.
اگر قصد دارید ماشین لباسشویی خریداری کنید، پیشنهاد میکنیم تا مزایا و معایب هرکدام از ماشین لباسشویی های بدون تسمه یا تسمه دار را مطالعه کرده و بدین طریق، انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایا و معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه چیست؟

بغیر از ماشین لباسشویی، هر وسیله برقی دیگری که برای استفاده انسان بکار میرود، دارای مزایا و معایبی است که انسان با مقایسه ویژگی های آنها، اقدام به خریدشان میکند.
مزایای ماشین لباسشویی بدون تسمه:

  1.  این نوع از ماشین لباسشویی ها دارای وزن پایینی هستند.
  2.  میزان لرزش پایین و همچنین صدای کمتری دارند.
  3.  مصرف انرژی آنها پایین است.
  4. سرعت و قدرت و بازدهی بالاتری دارند.
  5.  کیفیت فرآیند شستشو در آنها بالاست.

معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه:

  1.  گرانتر بودن آنها به نسبت ماشین لباسشویی های تسمه دار.
  2. هزینه بر بودن تعمیرات آنها.
  3. تحمل پایین حجم بار.
  4.  دارای عمری نامعین.
  5. حساسیت ظرفیت ماشین لباسشویی.

شرح مزایای ماشین لباسشویی بدون تسمه

وزن پایین ماشین لباسشویی:

در ساختمان ماشین لباسشویی های بدون تسمه، موتور مخصوصی بکار رفته که با استفاده از سیم پیچ، شفت ماشین لباسشویی را به حرکت در میاورد. در واقع حضور این موتور و روند عملکردش، باعث حذف اتصالات تسمه ای شده است. به همین منظور هم ماشین لباسشویی های بدون تسمه از ماشین لباسشویی های تسمه دار، سبک‌تر میباشند.

میزان لرزش پایین و صدای کمتر:

در ماشین لباسشویی های بدون تسمه، با وجود تکنولوژی جدید، میزان لرزش دستگاه، کمتر شده است. علت کم شدن لرزش دستگاه، این است که قطعات مکانیکی کمتری برای تولید نیروی حرکت دیگ دارد. در ماشین لباسشویی های بدون تسمه، موتور دایرکت درایو وظیفه تامین نیروی حرکت دیگ را برعهده دارد. علاوه بر آن، به دلیل وجود موتور دایرکت درایو در ماشین لباسشویی های بدون تسمه، قسمت اعظمی از مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی ها برطرف شده است. همین موضوع سبب میشود تا وقتی ماشین لباسشویی روشن است، مزاحمتی برای کارهای روزمره و حتی خواب و استراحت اعضای خانواده نداشته باشد. این ویژگی یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات ماشین لباسشویی هاست.

پایین‌تر بودن مصرف انرژی:

مهمترین ویژگی و حسن ماشین لباسشویی های بدون تسمه این است که مضرف انرژی شان پایینتر است. علت این موضوع، این است که در ماشین لباسشویی های بدون تسمه، قطعات و اتصالات زیادی وجود ندارد. به همین خاطر مصرف انرژی به واحدهای موجود اختصاص یافته است. در صورتی که در ماشین لباسشویی های تسمه دار، بر اثر اصطکاکی که بین موتور ماشین لباسشویی و تسمه آن و همچنین سخت بودن حرکت دیگ، وجود دارد، بخش زیادی از انرژی هدر میرود.

سرعت و قدرت و بازدهی بالاتر:

قدرت ماشین لباسشویی بدون تسمه با توجه به نوع عملکرد و ساختمانی که دارد، از قدرت بیشتری برخوردار است. این نوع از ماشین لباسشویی ها نیز سرعت شستشوی بیشتری دارند. آن هم به این دلیل است که در آنها اتصالات زیادی وجود ندارد. همانطور که گفته شد این ماشین لباسشویی ها بازدهی بالاتری نیز دارند. ماشین لباسشویی های بدون تسمه، دارای برنامه های شستشوی متعددی هستند که باعث میشود عمل شستشو را با کیفیت تر انجام دهند.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

شرح معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه

هر وسیله برقی موجود در بازار، چه ایران باشد و چه نباشد، هم دارای ویژگی های مثبت و هم دارای ویژگی های منفی است. در این قسمت معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه را شرح خواهیم داد. این معایب عبارتند از:

گران بودن ماشین لباسشویی های بدون تسمه:

یکی از ویزگی های ماشین لباسشویی های بدون تسمه که ممکن است برای خیلی از افراد حائز اهمیت باشد، قیمت بالای این ماشین لباسشویی هاست. یکی از علت های گران بودن این نوع از ماشین لباسشویی این است که آنها از موتور دایرکت درایو ساخته شده اند و سیستم خاصی دارند. از دیگر علت ها میتوان به وجود برد الکترونیکی قوی در ماشین لباسشویی های بدون تسمه اشاره کرد. همچنین این نوع از ماشین لباسشویی ها سنسورهای قوی و حساسی دارند. استفاده از این سنسورها در ساختمان ماشین لباسشویی های بدون تسمه، باعث بالا بودن قیمت آنها شده است.

هزینه بر بودن تعمیرات ماشین لباسشویی بدون تسمه:

از معایب ماشین لباسشویی های بدون تسمه میتوان به هزینه بر بودن تعمیرات آنها اشاره نمود. ماشین لباسشویی های تسمه دار اگر دچار خرابی شوند، میتوانید با تعویض تسمه با هزینه کمی آنها را تعمیر کنید. این در صورتی است که ماشین لباسشویی های بدون تسمه به خاطر وجود تکنولوژی مدرن در ساختارشان، هزینه تعمیر بیشتری خواهند داشت. بعنوان مثال، اگر یکی از چرخ دنده های موتور ماشین لباسشویی بدون تسمه خراب شود یا بشکند، میباست به طور کلی این چرخ را تعویض نمایید و در نتیجه هزینه بالایی باید پرداخت کنید.

طبق مطالب گفته شده در این مقاله و مقایسه بین ماشین لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه، میتوانید به راحتی یکی از این دو را انتخاب کنید. هرچند ماشین لباسشویی های تسمه دار دیگر در بین مردم محبوبیت خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا