لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی + راه حل

یکی از مشکلاتی که به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، برای کاربران ایجاد میشود، این است که خشک کن آن به درستی کار نمیکند. اگر با همچین مشکلی روبرو شده اید و علت آن را نمیدانید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم که علل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی را تشخیص دهید

تنظیمات ماشین لباسشویی بهم ریخته است

هنگامی که خشک کن ماشین لباسشویی کار نمیکند، مهمترین موضوعی که باید آن را بررسی کنید این است که تنظیمات ماشین لباسشویی صحیح است یا خیر. به عنوان مثال، برای شستشوی انواع البسه، برنامه مناسب آن در ماشین لباسشویی تعبیه شده است و شما باید مناسب ترین برنامه را برای شستشو انتخاب کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، دور خشک کن متناسب با البسه شما تنظیم میشود و لباسها به درستی خشک میشوند. به طور کلی، قدرت چرخش خشک کن ماشین لباسشویی ها، 400 یا 600 یا 800 و یا 1200 دور در دقیقه است که شما میبایست متناسب با نوع لباس و جنس آنها، هریک از این گزینه ها را انتخاب نمایید.

به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه نکرده اید

اگر شما به ظرفیت ماشین لباسشویی خود توجه نکنید و حجم زیادی لباس را برای شستشو درون آن بریزید، خشک کن ماشین لباسشویی نمیتواند به درستی کار کند. برای دانستن حجم و ظرفیت ماشین لباسشویی خود، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.
ترموستات ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است:
اگر قطعه ترموستات ماشین لباسشویی خراب باشد، موتور ماشین لباسشویی بیش از اندازه گرم میشود و همین مسئله باعث کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی میشود.

مشکلی بر سر راه تخلیه آب ماشین لباسشویی وجود دارد

اگر آب ماشین لباسشویی به طور صحیحی تخلیه نشود، خشک کن ماشین لباسشویی نمیتواند به درستی لباسها را خشک کند. عدم تخلیه آب میتواند به علت مسدود بودن فیلتر تخلیه و یا انسداد شیلنگ تخلیه باشد و نیز ممکن است پمپ تخلیه نیم سوز شده باشد.

المنت حرارتی ماشین لباسشویی خراب است

المنت حرارتی وظیفه دارد که گرمای مورد نیاز ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباسها را فراهم کند. حال اگر این قطعه خراب باشد، فرآیند خشک شدن لباسها به درستی انجام نمیشود و در نهایت لباسها نیمه خیس میمانند.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خراب است

اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دارای ایراد باشد نیز میتواند باعث کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی شود.

تسمه ماشین لباسشویی خراب است

در ماشین لباسشویی های تسمه ای، اگر تسمه شل باشد و یا پاره شده باشد، ممکن است عمل خشک کن ماشین لباسشویی را دچار اختلال کند.

پمپ آب خراب است

اگر پمپ آب دچار انسداد باشد و یا گرفتگی داشته باشد و یا هوای مناسب در بخش خشک کن جریان نداشته باشد، میتواند موجب کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی شود.

در اتصالات ماشین لباسشویی، جریان برق قطع و وصل شده است

اگر در فیوز حرارتی مشکلی وجود داشته باشد و یا نوساناتی در جریان برق به وجود آمده باشد و یا تایمرها خراب باشند، شاهد کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی خواهیم بود.

موتور ماشین لباسشویی مشکل دارد

اگر از ماشین لباسشویی خود، بیش از اندازه استفاده کنید، موتور آن خیلی گرم میشود و در نهایت عملکرد صحیحی نخواهد داشت. و همین موضوع باعث کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی میشود.
هرکدام از علت های ذکر شده در بالا، میتوانند موجب کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی باشند. در اینصورت برای بررسی دقیق مشکل و رفع آن میبایست از تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید تا مشکلتان را اصولی و دقیق حل کند، بدون آنکه آسیبی به دستگاه برسد. بنابراین در این خصوص دقت لازم را داشته باشید. همچنین اگر شما به موقع، سرویس دوره ای دستگاه خود را انجام دهید، میتوانید از بروز مشکل در خشک کن ماشین لباسشویی پیشگیری کرده و بهترین عملکرد را از ماشین لباسشویی را بگیرید.

اینکار موجب افزایش طول عمر مفید دستگاه نیز میشود. اصولا اگر هر مشکلی در دستگاه به موقع تشخیص داده شود و به موقع نیز رفع شود، شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود. بر خلاف تصور برخی، علل خشک نکردن ماشین لباسشویی در برندها و مدل های مختلف مشابه است. اما در ادامه در مدل ها مختلف به صورت جزئی تری این علل را بررسی میکنیم.

کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما

یکی از علل زیر میتواند موجب کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پاکشوما شود:

  • بخشی از خشک کن لباسشویی دچار شکستگی و آسیب شده است.
  •  در بخش خشک کن، گرمایش کافی وجود ندارد.
  •  قسمت خشک کن، به طرز درستی روشن نشده است.
  • خشک کن چرخش درستی ندارد.
  • دریچه های خروجی خشک کن، مسدود است.
  • سوئیچ درب دستگاه، خراب است.

کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

اصولا یکی از موارد زیر باعث کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی الجی میشود:

  • کلید لباسشویی خراب است.
  • تنظیمات به درستی انجام نشده اند.
  • ترموستات خراب است.
  •  پمپ آب سوخته است.
  • شیر برقی خراب است.
  • و غیره.
برای تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا

در ماشین لباسشویی های اسنوا نیز، علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی، مشابه سایر برندها میباشد. به هیچ وجه نمیتوان وجود این مشکل را به یک دلیل خاص نسبت داد. به همین دلیل باید توسط متخصص حرفه ای بررسی شده و با تشخیص درست، آن را برطرف نمایید.
امروزه خوشبختانه با وجود مراکز حرفه ای در زمینه تعمیر وسایل خانگی علی الخصوص ماشین لباسشویی، مشکلات آنها به آسانی قابل رفع است. فقط کافیست که با این مراکز تماس گرفته و یک تعمیرکار حرفه ای را برای حل مشکل خود فرابخوانید.

همچنین بسیاری از برندها و مدل های ایرانی، در همه شهرهای ایران، نمایندگی های متعددی دارند که در اسرع وقت برای یاری رسانی به شما پاسخگو هستند. پس در نتیجه درصورت بروز مشکلی برای هر یک از دستگاه هایتان اصلا نگران نباشید. تنها نکته ای که خیلی مهم است این است که برای پیشگیری از بروز هر مشکلی در ماشین لباسشویی خود، سرویس دوره ای را فراموش نکنید و آن را در زمان مناسب انجام دهید. این مشکلات اصولا از عدم توجه ما به مراقبت از وسایل و سرویس آنها به وجود می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا